Visele pasionatilor, estimarile specialistilor, planurile constructorului din Pitesti in privinta unuia dintre cele mai asteptate modele din istoria companiei, toate au fost date peste cap de criza care a cuprins lumea.
Schitele au fost aruncate la cos, ideile privind constructia unei masini speciale, care sa rupa gura targului, au fost abandonate si, probabil din lipsa de bani, francezii de la Renault au ales varianta cea mai la indemana – au inlocuit sigla Renault de pe Sandero Stepway cu cea a Dacia, au restilizat grila si vor lansa modelul, sub aceasta forma, ca primul „SUV” Dacia, botezat „Sandero Cross”.
Evenimentul se va produce astazi, la ora 12, in fata jurnalistilor prezenti la Salonul Auto de la Barcelona.
Potrivit specialistilor, primul SUV Dacia, arata, din imaginile spion, mai degraba, ca un crossover decat un SUV, iar acest fapt amplifica speculatiile privind posibilitatea ca Dacia sa continue proiectul privind constructia unui automobil complet nou.
„Este un pseudo-SUV cu valente de crossover„, spune analistul auto Dan Mihaiescu.”Din informatiile existente, la aceasta ora, arata mai degraba ca un Sandero supra-inaltat decat ca un Stepway. Este important de vazut modul in care conducerea Dacia va prezenta aceasta masina. Daca il va boteza SUV, cred ca va fi o greseala„, a mai spus analistul.
Modelul ce va fi prezentat astazi la Barcelona, dotat cu motorul diesel Renault de 1,5 litri dCi, disponibil, se pare, intr-o varianta ceva mai puternica, de 105 cai putere, ar putea fi, astfel, un compromis menita a da ragazul necesar inginerilor de la Dacia sa finalizeze proiectul noului automobil.
[img=202]Automarket.ro a reusit sa surprinda imagini cu noua masina, din filmul de prezentare ce va insoti lansarea de astazi, de la Barcelona[/img]
Imaginile surprinse de automarket.ro pot fi vizionate aici
Varianta Stepway va fi produsa in Romania, din acest an, si va avea un ampatament ceva mai ridicat decat crossoverul produs in Brazilia. Totodata, noua masina va fi, probabil, un pic mai saraca in dotari decat ruda sa sud-americana, destinata unui public ceva mai pretentios.
De la Steppe si Duster, la noul Stepway
Conducerea Dacia a tinut pana acum secret acest proiect. Constantin Stroe, vicepresedintele Dacia declara, anul trecut, ca SUV-ul Dacia va aduce un suflu nou in segmentul sau, raportul pret-calitate urmand sa fie unul competitiv.
Prima varianta a SUV-ului Dacia era lansata, la nivel de concept, in 2006. Logan Steppe, prezentat la Salonul de la Geneva, era dotat la nivelul unui model de lux, cu LCD-uri in tetiere si accesorii pentru snow-board.
Concept-car-ul, caracterizat ca „un SUV practic si confortabil, menit sa ofere satisfactii si libertate in orice situatii, dar mai ales in sezonul de iarna” se dorea a fi precursorul viitorului model de serie, ce urma sa fie produs in Romania. Inclusiv oficialii Dacia recunosteau, cu jumatate de gura, ca liniile principale vor fi pastrate, evitand insa speculatiile.
[gallery:11]
2 ani mai tarziu, dupa o perioada in care Internetul a fost invadat de mai multe imagini spion ale presupusului model SUV, ce luau in calcul inclusiv varianta unui Logan suprainaltat, pe piata braziliana era lansat Stepway, un automobil derivat din Sandero. Francezii declarau atunci ca modelul va fi construit exclusiv pentru piata sud-americana.
Constantin Stroe a precizat, pentru DailyBusiness.ro, ca viitorul SUV romanesc va arata cu totul altfel.
Inclusiv analistii auto estimau ca Dacia nu va risca sa arunce un asemenea model in piata, in conditiile in care concurenta pe acest segment este foarte puternica, iar gusturile europenilor sunt ceva mai rafinate decat agresivul Stepway.
„America Latina este o piata speciala, unde asemenea masini, cu un aspect ceva mai dinamic, chiar agresiv, cum este Sandero Stepway, sunt foarte cautate. Multi dintre marii producatori auto au oferte dedicate pentru piata Latina”, a explicat, intr-o analiza DailyBusiness.ro, Marius Carp, fostul director al Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile.
In acest an, un alt proiect a starnit imaginatia presei de specialitate si pasionatilor de automobilism, conceptul Duster fiind vazut, de asemenea, ca un precursor al viitorului SUV.
Oficialii Dacia au replicat insa, afirmand ca Duster este doar un concept si nu va fi produs sub nicio forma in forma actuala.
Dacia SUV, un proiect riscant
Dincolo de speculatiile privind modul in care va arata primul SUV din istoria Dacia, opiniile analistilor si pasionatilor se intalneau intr-un punct comun – faptul ca proiectul este unul riscant, in conditiile in care vanzarile de SUV-uri sunt in scadere si numai un model optim din punct de vedere al raportului pret-calitate va reusi sa aduca cumparatorii in show-room.
„Dacia nu isi va permite sa lanseze un Logan sau un Sandero inaltat, pe care sa il vanda ca SUV, chiar daca ar avea tractiune integrala”, a declarat, pentru DailyBusiness.ro, analistul Marius Carp, afirmand ca „masina va fi cel mai riscant proiect al Dacia, mai cu seama ca nu are experienta pe acest segment”.
„Daca o sa iasa cu bord de Logan si cu faruri de Sandero, nu o sa il cumpere nimeni. De ce sa dai 15.000 de euro pe un astfel de SUV?”, se intreaba un pasionat auto.
[img=204][/img]
Dincolo de speculatii, Dacia are ganduri mari cu modelul ce va fi lansat astazi. Desi nu se stiu inca detaliile tehnice, expertii spun ca, in orice varianta, SUV-ul isi propune sa devina un concurent serios in special pentru modele similare coreene, fata de care va fi mai ieftin cu cateva mii de euro -Hyundai si KIA.
Principala tinta a Dacia va fi reprezentata de pietele emergente, in principal fostul spatiu sovietic, acolo unde Lada si Volga au facut istorie.
Prima cutie automata pentru Dacia
Dacia ar putea anunta joi si lansarea primei cutii automate pentru modelele produse in Romania. Producatorul auto a echipat deja cu transmisie automata modelul de 1,6 litri si 90 CP produs pentru pietele din zona Golfului Persic, cutiile, in 5 trepte, fiind produse in Franta.
Un semnal in acest sens il constituie si faptul ca manualul de utilizare al Dacia Logan restilizat contine imagini si instructiuni cu privire la folosirea acestei cutii de viteze.
Decizia Dacia ar putea fi luata si in conditiile in care compania s-a concentrat in acest an pe export, mai ales in tari precum Germania, Marea Britanie si Olanda, unde aproape jumatate din masini se vand cu cutie automata, in timp in Romania, de exemplu, procentul nu depaseste 5%.
De altfel, Dacia a decis sa creasca productia de la 1.085 de masini pe zi, la 1.200 de la 1 martie, si la 1.340 de pe 15 iunie, la un total de 230.000 de masini.
La editia cu numarul 90 a salonul auto de la Barcelona, ce se desfasoara in perioada 7 -17 mai, participa 54 de marci auto din intreaga lume, un adevarat record, in conditiile in care, in urma cu cateva luni, se vorbea de anularea acestuia, pe fondul crizei din industria auto.