Pentru cele 10 branduri, presa scrisa centrala a inregistrat o pondere de circa 60% din expunere, generand astfel un numar mai mare de mentiuni fata de televiziune si radio.
Analiza evalueaza cantitativ acoperirea media pe care au avut-o principalele marci auto, pe baza numarului de mentiuni inregistrate in presa scrisa centrala, la radio si televiziune in decursul anului trecut.
Intr-un an in care sectorul auto a resimtit puternic efectele crizei, evolutia pietei din Romania si a industriei auto mondiale in acest context a reprezentat principalul subiect abordat de mass-media, alaturi de programul „Rabla” si lansarile de noi modele.
Cu aproape 11% din totalul mentiunilor monitorizate, Dacia este lider al ierarhiei marcilor auto in functie de acoperirea media.
Top 10 arata astfel: Dacia (10,9%), Renault (8,3%), Ford (6,7%), Volkswagen (6,3%), BMW (4,8%), Mercedes (4,7%), Audi (4,4%), Opel (4%), Toyota (3,8%), Ferrari (3,6%). Aceste marci cumuleaza 57,5% din totalul mentiunilor, in timp ce restul sunt disputate de alte 34 de marci.
In ceea ce priveste repartizarea pe medii a articolelor, presa scrisa genereaza cel mai mare numar de mentiuni. In raport cu radioul si televiziunea, presa scrisa cumuleaza intre 60% si 89% din totalul mentiunilor, in functie de marca. Ponderea cea mai mare este inregistrata de Audi: 89% dintre mentionarile acestei marci se regasesc in cotidiene si periodice.
La randul sau, televiziunea cumuleaza intre 8% si 27% din numarul de mentiuni monitorizate pentru o marca auto, in timp ce pe radio se inregistreaza intre 3% si 18%. Dintre cele 10 marci din top, Dacia are cea mai mare pondere a acoperirii TV in ansamblul acoperirii sale media (27%). Aceeasi situatie este valabila pentru Ferrari pe radio (18%).
Analiza Mediafax Monitorizare a fost realizata pe baza unui numar de aproape 46.000 de mentiuni, referitoare la 44 de marci auto, din perioada 1 ianuarie – 31 decembrie 2009. Au fost monitorizate 152 de publicatii centrale (cotidiene, saptamanale, bilunare si lunare), 12 posturi TV si 8 canale radio.