Alin Tise, presedintele Consiliului Judetean Cluj, a declarat, luni, citat de Mediafax, ca indienii de la Tata Motors iau in calcul o investitie de cateva zeci de milioane de euro in Parcul Industrial Tetarom III din comuna Jucu, judetul Cluj, acolo unde are o fabrica si producatorul de telefoane mobile Nokia.
Oficialul clujean a declarat ca a avut deja o intalnire cu reprezentantii grupului indian.
[img=1363][/img]
„Am avut o intalnire in cadrul careia s-au discutat diverse aspecte pe care nu le pot face, insa, publice, fiind confidentiale. Este vorba despre o investitie pe care compania respectiva o analizeaza, nefiind luata o decizie. Vorbim de o tatonare a judetului nostru pentru o investitie a companiei in Parcul Industrial Tetarom III din comuna Jucu”, a declarat presedintele Consiliului Judetean Cluj, citat de Mediafax.
Constantin Stroe, presedintele Asociatiei Constructorilor de Automobile din Romania (ACAROM), a declarat ca indienii nu au contactat ACAROM, insa a spus ca orice investitie este binevenita.
„Cu noi nu au luat inca legatura. Daca vor sa investeasca in Romania, le vom oferi tot sprijinul”, a spus Stroe, care este si vicepresedinte al Dacia. Stroe a spus ca deschiderea unei noi fabrici de automobile in Romania nu va afecta Dacia. „Suntem intr-o piata concurentiala, asa ca nu avem nicio problema”, a spus managerul de la Dacia.
Potrivit lui Stroe, orice investitie in sectorul auto va contribui la cresterea economica a Romania, pentru ca industria de profil asigura o dezvoltare pe orizontala. „Investia intr-o linie tehnologica auto atrage furnizorii de subansamble, forta de munca etc. Dacia si Ford, spre exemplu, au dus la crearea in Romania a sute de afaceri conexe si a zeci de mii de locuri de munca”, a mai spus presedintele ACAROM.
[img=1364][/img]
Noua generatie Nano, produsa in Romania?
Indienii de la Tata Motors si-au afirmat, in repetate randuri, planurile privind piata europeana. Cele mai recente declaratii dateaza de la Salonul Auto de la Geneva, din acest an.
[gallery:305]
Directorul general al grupului, Carl-Peter Forster, a declarat ca Tata Motors ar putea comercializa modelul Nano, cea mai ieftina masina din lume, pe piata europeana incepand din 2013.
Intr-un interviu publicat in cotidianul german Frankfurter Rundschau, preluat de Reuters, Carl-Peter Forster a spus ca ‘lucram la o versiune pentru Europa, care ar urma sa fie gata de comercializare in doi-trei ani”.
Pretul acestui model va fi semnificativ mai mare fata de 2.000 de euro cat costa versiunea de baza comercializata in India. ‘Pretul estimativ va fi de 5.000 de euro. Va fi vorba de o masina cu patru locuri, pachet complet de siguranta si un motor diesel cu trei cilindri cu o capacitate de 68 de cai putere’, a mai spus Carl-Peter Forster.
Potrivit specialistilor, modelul ar putea fi bazat pe conceptul Pixel, prezentat la Geneva.
[img=1367][/img]
Conceptul este propulsat de un motor turbodiesel in 3 cilindri, de 1,2 litri si 75 CP, asigura un consum de numai 3,4 litri/100 km, cu emisii de CO2 limitate la doar 89 g/km.
Pixel are patru locuri, iar pentru reducerea razei de bracaj (la 2,6 m), rotile din spate bracheaza in sens invers celor din fata. Un detaliu interesant si oarecum neasteptat pentru un automobil low cost il constituie controlul functiilor de divertisment ale masinii prin intermediul unui smartphone sau a unei tablete, care se insereaza in bord.
„Indienii vor de multa vreme sa intre in Europa, iar Romania ar putea reprezenta o poarta de intrare”, spune analistul auto Razvan Marinescu.
„Investitia in Romania pare motivata de facilitatile oferite la Sucu, de faptul ca avem muncitori specializati in industria auto si multe firme care produc subansamble auto, dar si de faptul ca in Bulgaria, care concureaza cu noi, a atras deja o investitie a chinezilor de la Great Wall, care vor incepe in acest an productia de C30, care va face face concurenta Dacia Logan si Great Wall C50, care ar putea castiga piata in defavoarea lui Renault Fluence sau Skoda Octavia”, a declarat analistul.