Potrivit datelor Directiei Regim Permise Auto si Inmatricularea Autovehiculelor, in 2010 au fost inmatriculate, in total, 94.541 automobile noi, in scadere cu 18,5% fata de nivelul din 2009 (116.020).
Dacia a fost, si in 2010, principalul jucator din piata auto, chiar daca a inregistrat vanzari in scadere cu 14%. Dacia a comercializat, in total, 30.761 de autoturisme, aproape cat toti cei patru principali rivali la un loc.
Marea lovitura a dat-o cu modelul Duster, care s-a vandut din martie si pana in decembrie in 4.826 unitati, aproape cat a reusit Ford cu toate cele 9 modele vandute in Romania, sau Chevrolet, cu o gama de 4 modele in mai multe versiuni. Despre performanta Duster puteti citi pe larg intr-o analiza DailyBusiness.ro.
La mare cautare au fost si modelele Logan si Sandero, care au atras 25.935 clienti, peste doua treimi dintre ei fiind atrasi prin Programul Rabla. Dacia a fost, de altfel, principalul beneficiar al acestui program prin care s-au realizat, anul trecut, aproape 70% din totalul vanzarilor din piata auto.
[img=1119][/img]
In topul celor mai vandute autoturisme din Romania in 2010 s-a clasat, pe locul II, marca Skoda cu 8.030 unitati inmatriculate. Chiar daca vanzarile marcii au scazut cu 13,2% fata de anul 2009 (9.254 unitati), Skoda a urcat 2 locuri in clasament, devansand Volkswagen si Renault.
Locul trei a revenit francezilor de la Renault, cu 7.857 automobile inmatriculate, in scadere cu 12% fata de nivelul din anul precedent.
Pe locul patru in topul inmatricularilor s-a clasat Volkswagen care, pe fondul scaderii vanzarilor cu peste 1.700 unitati, la 7.807, a coborat de pe locul doi pe care il ocupa in 2009.
Locurile urmatoare sunt ocupate, in ordine, de Opel (6.675 unitati), Ford (5.100 autoturisme) si Chevrolet (4.897 automobile).
Interesant este ca Chevrolet, cu noile sale modele Spark, Aveo, Cruze si Orlando, a reusit cea mai importanta crestere de vanzari din clasament, de 24,7%. Si Opel a reusit sa vanda mai multe masini decat in 2009, cu 8,7%, in timp ce vanzarile Ford au scazut cu 28% sau 2.279 exemplare.
Ultimele trei locuri din top 10 sunt ocupate de Hyundai, Toyota si Fiat. Cele trei marci au bifat, de altfel, si cele mai mari scaderi de vanzari.
Astfel, dupa ce in 2009 au vandut 5.236 de autoturisme, sud-coreenii de la Hyundai au reusit contraperformanta de a comercializa cu 2.765 mai putine masini sau 52,6%.
Toyota a vandut 2.326 autoturisme in 2010, cu 32% mai putine decat in 2009, in timp ce Fiat a reusit contraperformanta de a vinde numai 2.277 masini, cu 46% mai putin decat in 2009.
Pe locurile urmatoare in clasamentul vanzarilor s-au situat, in ordine, Peugeot cu 1960 unitati (- 46%), BMW – 1656 unitati (- 29,5%), Suzuki – 1597 autoturisme (- 8,9%), Seat – 1479 unitati (- 2%), Mercedes – 1372 masini ( – 8,9%), Citroen – 1118 unitati (- 22%) si Nissan – 1092 unitati (- 15,8%).
Apetitul pentru lux
Dincolo de clasamentul general, datele statistice arata ca, in plina recesiune, segmentul de lux a inregistrat performante mai bune decat in 2009.
Ferrari a vandut 20 de limuzine, cu 4 mai multe decat in 2009, iar Porsche 125 de automobile, cu 19% mai mult decat in anul precedent.
Lexus a vandut 47 de autoturisme, Maserati 7 limuzine, Bentley si Morgan cate 3, iar Rolls Royce 2 masini, dupa ce in anul precedent nu reusise sa vanda niciuna.
Daca luam in calcul pretul acestor modele, se poate spune ca vanzarile pe acest segment au depasit cele mai optimiste asteptari, in conditiile in care cele mai multe masini au fost vandute cu plata cash.
Ferrari a reusit sa isi epuizeze cota stabilita de producator pentru piata romaneasca pe urmatorii 2 ani. Un automobil Ferrari costa intre 150.000 si 320.000 euro.