Producatorul de jocuri video Ubisoft a investit pana in prezent 50.000 de euro pentru a le oferi oamenilor din companie facilitati ca sala de fitness, body-building sau cursuri de aerobic si dans.
„Atat angajatii, cat si managerii nostri au nevoie de un loc unde se pot relaxa, lucru pe care l-am constatat in urma unui sondaj de opinie. Tinand cont ca activitatea in compania noastra se desfasoara, in cea mai mare parte a programului, in fata computerului, spatiul de relaxare ii ajuta sa se destinda,” a explicat pentru DailyBusiness Liliana Tudoreanu, HR analyst in cadrul Ubisoft Romania.
Ubisoft are in prezent 550 de angajati, iar spatiile de relaxare sunt prezente de circa 18 luni in companie.
[quote=Dorin Victor Vasile, psihoterapeut]Acum ceva timp, o doamna angajata la o firma mare de audit poveste ca avea momente in care se retragea la toaleta doar pentru a se putea izola timp de 15 minute de birou, de munca, de colegi[/quote]
Investitiile anuale ale grupului de comunicare Leo Burnett in medii special create pentru relaxarea celor peste 100 de angajati se ridica la cateva zeci de mii de euro. La baza deciziei de a amenaja astfel de locuri sta incercarea de stimulare a creativitatii si profesionalismului angajatilor, dar si recunoasterea si recompensarea acestor calitati.
„Noi ne dorim ca oamenii sa fie motivati in primul rand de munca pe care o fac, de rezultatele si succesul companiei cu care se identifica si sa fie recompensati conform aportului pe care il au la acest succes”, a afirmat Anca Catarambol , directorul de HR al Leo Burnett Romania.
Ce efecte au spatiile de relaxare asupra eficientei si randamentului angajatului?
Potrivit psihoterapeutului Dorin Victor Vasile, riscul unui randament mai slab al angajatului exista, dar nu se datoreaza in mod direct lipsei spatiului de relaxare. Totusi, nivelul mare de stres al angajatilor, intalnit in multe din companiile romanesti, poate fi diminuat considerabil prin amenajarea unei „camere de relaxare”.
In cazul lipsei oricarui spatiu care sa joace rol de zona de relaxare, se poate ajunge la derapaje.
„Acum ceva timp, o doamna angajata la o firma mare de audit poveste ca avea momente in care se retragea la toaleta doar pentru a se putea izola timp de 15 minute de birou, de munca, de colegi”, a povestit psihoterapeutul Dorin Victor Vasile, subliniind astfel importanta posibilitatii de recreere oferita de angajatori intr-un loc special amenajat.
La Ubisoft, spatiile de relaxare sunt folosite de obicei intre 3 si 5 ore pe saptamana, insa niciodata in timpul programului.
„Randamentul angajatilor nu este afectat, tinand cont ca spatiul de relaxare este folosit doar in timpul liber, in general la orele pranzului, cand incepe pauza de masa si seara dupa incheierea programului”, a explicat Liliana Tudoreanu.
La Leo Burnett timpul petrecut in astfel de locuri nu este contorizat, si, potrivit directorului de HR al grupului, nici nu vor exista astfel de initiative.
„Nu stim si nici nu ne propunem sa masuram timpul pe care si-l petrec angajatii acolo. Tot ce conteaza este ca oamenii sa vina cu drag la serviciu si sa-si faca bine treaba,” a precizat Anca Catarambol.
Angajatii Leo Burnett folosesc cu precadere spatiile destinate relaxarii dimineata, cand isi beau cafeau, in pauza de masa (de la 13 la 14) si seara dupa ora 18.
Compania a amenjat la fiecare etaj al sediului cate o camera special mobilata cu canapele confortabile unde angajatii se pot „refugia”, pot juca darts sau viziona un film, iar pe terasa exista un balansoar si un hamac. Mai nou, odata cu inceperea Campionatul European de Fotbal, angajatii vor putea sa vizioneze si meciuri de fotbal.
Camera de relaxare, „aspirator” de candidati la job?
Ubisoft vede spatiul de relaxare ca pe un beneficiu pentru angajati si admite reactiile pozitive din partea personalului nou fata de existenta acestor locuri, insa nu considera „camera de relaxare” un criteriu de diferentiere intre ofertele unei companii sau alta.
Leo Burnett are o alta perspectiva: „Absolut sigur atmosfera si climatul intern au partea lor in luarea deciziei. Piata de resurse umane din Romania este mai competitiva decat pietele dezvoltate din Europa, lucru care ne obliga pe noi sa fim mai creativi si mai dinamici in a gasi noi metode de motivare a echipei”, a afirmat in acest sens Catarambol.
Printre angajatorii din Romania care au amenajat spatii special destinate relaxarii personalului se mai numara Adobe, P&G, Deloitte sau McCann Erikson.