- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Cariere

Cum recruteaza companiile: Atitudinea candidatilor, in topul criteriilor la angajare

24 Mar, 11:15 • cristina.mihai
Atitudinea candidatilor se afla pe prima pozitie pentru cea mai mare parte din companii atunci cand angajeaza pentru posturi entry level si pe locul doi in topul criteriilor evaluate in cazul celor care aplica pentru pozitii de middle, arata un studiu realizat pentru HR Club de compania Daedalus
Cum recruteaza companiile: Atitudinea candidatilor, in topul criteriilor la angajare

Potrivit studiului in ultimul trimestru din 2010, 63,3% din companiile respondente au angajat, in scadere fata de primul trimestru, cand procentul era de peste 70%. Totusi, procentul este in usoara crestere fata de trimestrul 3.

Din companiile care au planuri de recrutare cele mai mari ponderi pentru recrutare externa existand pentru pozitiile de specialisti in anumte arii de activitate si entry level. Cele mai multe companii au spus ca din numarul total de CV-uri sub 30% din eligibile, iar cei mai multi spun ca recrutarea unui angajat costa peste 50 de euro.

Dintre respondenti doar 13% au spus ca peste 30% din CV-uri sunt elibigile.

Cum sunt recrutati incepatorii

In cazul recrutarii pentru pozitii de entry level, studiul arata ca cele mai frecvente surse de recrutare externa sunt referintele candidatilor sau recomandarile interne, aplicatiile directe si site-urile de recrutare.

Doar 16% din companii au spus ca angajeaza dupa programe de intership, iar cele mai putin utilizate modalitati de recrutare sunt institutiile educationale sau ONG-urile.

In selectia candidatilor, cele mai utilizate criterii in recrutarea de incepatori sunt atitudinea candidatilor, plierea personalitatii acestora pe cultura organizatiei si pe locul trei abilitatile de comunicare ale acestora.

Abilitatile tehnice si studiile superioare sunt cele mai putin importante criterii de recrutare pentru angajatori.

Cum sunt recrutati specialistii

In cazul recrutarii externe de specialisti, cele mai frecvente surse pentru gasirea candidatilor sunt site-urile de recrutare sau anunturile, apoi recomandarile externe si interne, urmate de aplicatiile spontane. Targurile de job-uri sunt cea mai putin utilizata modalitate de recrutare de specialisti. Experienta anterioara a candidatilor este cel mai important criteriu de selectie al angajatilor, pe pozitia a doua se afla abilitatile tehnice, iar pe locul trei atitudinea.

Educatia si cursurile de specializare sunt ultimele criterii luate in calcul din cele noua criterii enumerate. Printre criteriile din top 5 se numara si rezultatele testelor si plierea candidatilor pe cultura organizationala.

Recrutarea pentru middle-level

Atitudinea candidatilor se afla pe doi in topul criteriilor de selectie pentru acest tip de job-uri dupa experienta si inainte de plierea pe cultura organizationala.

Ca surse de recrutare, cele principale sunt recomandarile, anunturile si aplicatiile directe.

Promovarile

Majoritatea companiilor spun ca au fost promovati angajati in ultimul trimestru. Peste 60% din companii spun ca au fost promovati intre 1-5% din angajati, in timp ce aproape 21% spun ca au fost promovati peste 6% din angajati.

Procentul celor care lucreaza de acasa a scazut usor in T4 fata de inceputul anului, insa cele mai multe companii, peste 60%, spun ca pana in 30% din angajati au dreptul sa lucreaza de acasa, in timp ce restul spun ca peste 30% din angajati pot alege sa munceasca acasa.