„Avem speranta ca lucrurile se vor normaliza”, a declarat Andrei Gosu pentru DailyBusiness.ro.
„In toate organizatiile din Romania asteptarile sunt mult mai realiste, iar managerii au experienta unui an de criza in spate. Din punctul acesta de vedere cred ca vom fi cu totii un pic mai relaxati”, a adaugat Gosu.
In ceea ce priveste evolutia Ascendis, seful companiei se arata multumit.
„Desi ne-am redus afacerile cu circa 30%, pana la circa 3,2 mil. euro, in conditiile date consider ca am avut un an 2009 foarte bun. Suntem multumiti de ce am realizat desi este clar ca sunt lucruri ce puteau fi facute mai bine”, a spus Gosu. El subliniaza ca firma si-a mentinut marja de profit din 2008, reusind sa atraga si noi clienti.
Principala sursa de venit au fost programele de training. Compania a livrat circa 1.400 de zile de training, avand in jur de 8.000 de participanti. „Oricum, scaderea a fost cauzata de reducerea drastica in 2009 a bugetelor de teambuilding, o piata ce da semne de revenire in 2010”, spune Gosu.
Seful Ascendis isi reproseaza faptul ca inceputul lui 2009 i-a prins intr-o stare de „dulce inertie, suficienta, cauzata de un an 2008 exceptional. Desi semnalele crizei financiare erau clare, in primul trimestru am continuat aceeasi abordare ca in 2008. Incepand cu al doilea trimestru ne-am adaptat strategia la realitatile anului 2009 si am revenit in business. Ar fi fost mult mai bine daca eram mai montati de la inceput”, spune Andrei Gosu.
Furnizorul de servicii profesionale estimeaza o crestere de circa 10% a cifrei de afaceri in 2010, indicand drept resursa importanta cele 4,2 miliarde de euro pe care Uniunea Europeana le acorda Romaniei pana in 2013 pentru dezvoltarea resurselor umane.
Bugetul de investitii se ridica la circa 20% din afacerile companiei.
Directorul general al companiei Ascendis considera ca trei decizii importante luate in 2009 au dictat cursul firmei anul trecut, dar vor afecta afacerile companiei si in viitor.
Prima decizie a fost continuarea extinderii si consolidarea companiei pe plan national. „Am investit foarte multe resurse in dezvoltarea regionala. Aveam prezente locale in Timisoara si Cluj si am continuat cu Iasi, Constanta, Brasov si Craiova”.
A doua decizie strategica a fost legata de proiectul european pe care compania a inceput sa il implementeze in 2009.
„Aveam contractul semnat si intrebarea care se punea era daca avem finantele necesare derularii acestui proiect”, a declarat Gosu.
„Este vorba de cateva sute de mii de euro pe care sa-i dizloci din alte activitati sau pe care trebuie sa-i iei de la banca. Iar in 2009 bancile nu au fost foarte prietenoase. Am decis sa continuam si am finantat proiectul din resurse proprii”, a precizat seful Ascendis. El admite faptul ca firma a avut o presiune financiara foarte ridicata pe tot parcursul anului.
A treia decizie a fost referitoare la largirea portofoliului de produse si servicii.
„Merita sa investesti intr-un an de criza in programe noi? Am decis ca merita si anul asta am lansat o divizie de consultanta in management de proces. In cateva saptamani vom lansa o noua suita de programe sub numele Customer Centric Organization”, a spus Andrei Gosu.
Rezultatele acestor decizii se vor reliefa in 2-3 ani, cand compania va realiza „cu adevarat cat de bune au fost”.
Principalii concurenti din domeniu sunt United Business Development, Interact, Human Invest, TMI sau Trend Consult.