Pentru cele 40 de job-uri disponibile in cadrul centrului de
relatii cu clientii, compania a primit 1.500 de CV-uri, iar pentru fiecare
post au fost chemati la interviu cate trei candidati.
„Raportul mare dintre
CV-uri si numarul de pozitii scoase pe piata este normal”, a declarat Miriana Matei, HR Manager Schneider Electric Romania (foto).
“In HR, totul se inmulteste cu 3. Pentru un post sunt 3 interviuri,
pentru fiecare candidat care vine la interviu sunt intervievati telefonic inca
9 potentiali candidati, pentru fiecare candidat sunat sunt necesare 27 de
CV-uri potrivite, iar pentru fiecare CV potrivit ai nevoie de peste 80 de
CV-uri”, a comentat Matei.
Tinerii absolventi de facultate sau studentii au facut
parte, inainte de criza, dintr-o categorie de candidati “nerealisti”, in special prin
prisma salariilor pe care se asteptau sa le primesca inca de la primul job, de multe ori de peste 500 euro pe luna.
Intre timp insa, criza a schimbat asteptarile acestora.
Miriana Matei spune ca foarte multi din candidatii care s-au
prezentat la interviuri au venit pregatiti cu informatii despre companie. “Au fost foarte multe intrebari din partea candidatilor
legate de stabilitatea companiei, ceea ce nu se intampla inainte de criza”,
spune directoarea de HR a Schneider.
“Inainte de criza, inca de la interviul telefonic te
intrebau de bani”, mai spune directoarea de resurse umane. De asemenea, intrebari au fost legate si de evolutia in
cariera. In ceea ce priveste nivelul salarial, desi important, acesta nu a mai fost
crucial pentru multi. Ce-i drept, compania sustine ca a oferit un nivel salarial
peste media pietei. Legat de evolutia in cariera, in general in posturile de
customer ai nevoie de circa 1-2 ani pana la a ajunge la o promovare, dar se fac si exceptii pentru angajatii foarte buni.
Ca in orice recrutare, au existat si candidati care nu au mai
venit la interviu, spune Miriana Matei. Ea adauga, insa, ca ponderea acestora a fost
irelevanta, de doar 5% din totalul celor invitati la interviuri.
Pentru recrutarile de la centrul ce customer care, compania
a luat si cativa angajati straini sau din alte orase din Romania, in special
vorbitori ai unor limbi mai putin cunoscute, cum ar fi poloneza sau ceha. “Am
gasit oameni in Timisoara sau Cluj si i-am relocat in Bucuresti”, mai spune
Matei.
Oficialul Schneider a
demarat procesul de recrutare cu directorul centrului si cu o serie de team-leaderi, care
apoi au participat la interviurile de recrutare ale celorlalti angajati. 45% dintre angajati sunt absolventi de limbi
straine, iar 97% din ei au varsta cuprinsa intre 20 si 35 ani.
Noile recrutari au crescut cu 26% numarul total al
angajatilor Schneider Romania. Compania are 170 de angajati pentru Romania si Republica
Moldova.
Companie specializata la nivel global in managementul energiei, cu
operatiuni in peste 100 de tari, Schneider Electric ofera solutii integrate in domeniul
energiei si al infrastructurii, al proceselor industriale, automatizarilor in
constructii si al centrelor de date sau retelelor. Compania a realizat venituri din vanzari in
valoare de peste 19,6 miliarde de euro in 2010.