„Bulgaria are dreptul de a utiliza fonduri europene, insa vor trebui sa fie pregatite si proiecte. Nu am discutat doar despre ce ar putea face BEI pentru a finanta, dar si despre ce ar putea face BEI pentru a ajuta la pregatirea proiectelor”, a declarat la Sofia presedintele BEI, Philippe Maystadt, dupa o intalnire cu premierul bulgar, Boiko Borisov.
Construirea autostrazilor reprezinta o prioritate, a mentionat Maystadt.
Bulgaria, stat cu o suprafata de 111.000 de kilometri patrati, are doar 418 kilometri de autostrada. Infrastructura deficitara este considerata de investitorii straini ca una dintre principalele dezavantaje ale acestei tari, relateaza Mediafax.
Seful BEI a aratat ca evaluarea tehnica a autostrazii Struma, care va lega Sofia de principalul punct de frontiera cu Grecia, Kulata, va incepe in februarie. Autostrada va avea 156 de kilometri.
Institutia va contribui la cofinantarea construirii autostrazii, a precizat Borisov. Premierul a adaugat ca BEI este pregatita sa ajute Bulgaria si la finantarea participatiei sale la proiectul Nabucco.
„Vom utiliza, poate, garantii bancare pentru a primi fonduri de la BEI pentru plata contributiei noastre, de 1,2 miliarde de euro”, a explicat Borisov. Maystadt a confirmat suma de 1,2 miliarde de euro, fara a da alte detalii.
Proiectul Nabucco, care va costa circa opt miliarde euro, este dezvoltat de un consortiu format din companiile Transgaz Medias, OMV (Austria), Bulgargaz (Bulgaria), MOL (Ungaria), BOTAS (Turcia) si RWE (Germania). Gazoductul ar urma sa transporte catre Europa gaze naturale extrase din regiunea Marii Caspice, prin Turcia, Bulgaria, Romania, Ungaria si Austria.
Bulgaria este criticata de Comisia Europeana pentru lipsa de capacitate administrativa si pentru problemele de coruptie, noteaza AFP.