- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

Cele mai mari magazine online introduc un cod de bune practici. Vezi ce obligatii isi asuma retailerii

16 Aug, 12:20 • emanuel.ceciu
19 magazine online autohtone au infiintat prima asociatie a industriei, introducand totodata un "cod de bune practici pentru comertul electronic". Printre obligatiile pe care si le asuma membrii se numara cea de a oferi informatii corecte si complete despre produse precum si ca informatiile de pe site sa se reflecte si in stocul real.
Cele mai mari magazine online introduc un cod de bune practici. Vezi ce obligatii isi asuma retailerii

Tinand cont de conditiile specifice in care se desfasoara activitatea magazinelor online, cum ar fi cele care se leaga de livrarea si/sau plata la distanta a produselor, Asociatia Romana a Magazinelor Online (ARMO) a considerat necesara elaborarea unui Cod de Bune Practici pentru Comertul Electronic, scrie pe site-ul asociatiei.

Aceasta este condusa de Marius Ghenea, seful FiT Distribution (PCFun.ro) iar vicepresedinti sunt Radu Apostolescu, marketing manager la eMag.ro si Marius Ciocan, de la FunGift.ro.

Taxa de inscriere in asociatie este de 1.000 de lei/an. Banii intra in fondul de functionare al asociatiei.

Ce contine codul de bune practici

Codul de bune practici ARMO are cinci capitole principale. Primul obliga magazinele sa ofere informatii corecte si complete pentru consumatori, sa apara datele de contact si feedback in site. Datele de contact trebuie sa contina numele societatii comerciale precum si CUI, numar de telefon si adresa sediului social. Fiecare site trebuie sa contina termeni si conditii de vanzare clare si consistente pentru informarea corecta a consumatorilor.

A doua sectiune obliga membrii ARMO sa afiseze pe site pretul tuturor produselor, cu taxe incluse. In pretul afisat trebuie inclus si TVA-ul iar, dupa caz, trebuie incluse in preturi si taxa verde sau orice alte taxe asociate produsului. Pretul cosului, afisat la terminarea comenzii online pe site trebuie sa fie cel final pe care il va plati clientul la livrare, inclusiv taxele de transport, servicii suplimentare sau de orice alta natura sunt livrate in comanda respectiva.

A treia sectiune este cea care se refera la retururi sau reclamatii. Astfel, membrii asociatiei trebuie sa detina in magazinele online proprii un sistem de primire a reclamatiilor si sesizarilor clientilor la care ofera un raspuns in maxim 24 ore (considerate in zile lucratoare); raspunsul trebuie sa contina cel putin confirmarea demararii procedurii de rezolvare a reclamatiei. Fiecare magazin online asigura acceptarea returului produselor in 10 zile lucratoare cu asigurarea satisfactiei garantate a clientului (returnarea banilor sau alte solutii in conditiile legislatiei in vigoare la momentul respectiv in Romania pentru comertul online)

A patra sectiune obliga membrii ARMO sa se conformeze codului de bune practici. Daca un membru nu respecta o perioada de trei luni consecutive regulile de bune practici, el poate fi exclus din ARMO.

Ultima sectiune are in vedere relatia cu alte site-uri. „ARMO va initia un program de agreare a comparatoarelor de preturi, bazat pe acuratetea informatiilor de pret si stoc afisate pentru produsele magazinelor listate, in scopul informarii corecte a utilizatorilor; daca magazinele online nu furnizeaza informatii de stoc, agregatoarele de preturi vor afisa – magazinul nu furnizeaza informatii de stoc”, conform paginii online a ARMO.

Membrii ARMO vor afisa pe site sigla de incredere a asociatiei, „garantie a faptului ca membrii asociatiei urmeaza regulile de bune practici”.

In asociatie poate adera orice magazin online, acestia obligandu-se insa sa se alinieze standardelor impuse de ARMO.

Membrii fondatori sunt cei mai mari jucatori din piata – eMag.ro, PCFun.ro, Cel.ro sau 123flori.ro si marketonline.ro.

Urmărește Daily Business pe Google News