Investia initiala pentru primul an de activitate se ridica la circa 200.000 de euro, suma care va include in principal pregatirea resurselor umane.
„In Romania, urmeaza anul acesta si in 2012 o noua perioada de dezvoltare, precauta dar sustinuta. Daca, in perioada trecuta, predictiile erau facute pe termen scurt, din consideratii strict financiare, credem ca in acest moment investitorii romani au inteles ca este necesara o privire de ansamblu, din punct de vedere strategic, financiar, creativ si functional”, a declarat Alexander Athanassoulas, CEO-ul Stirixis.
In prezent, compania poarta negocieri pentru proiecte atat in zona de retail retail, cat si pe segmentul HoReCa, in Bucuresti si Brasov.
In ceea ce priveste evolutia business-ului la nivel local, Alexander Athanassoulas a declarat ca in 2011 nu urmareste neaparat obtinerea unui profit, ci formarea unei echipe de angajati stabile.
In ultimii trei ani, Stirixis a raportat o cifra de afaceri de 1,5 milioane de euro la nivel de grup.
Mall-urile trebuie sa se pozitioneze diferit pentru a atrage consumatorii
„Credem ca, pe termen mediu, Bucurestiul va cunoaste o dezvoltare ampla a retailului in zone centrale precum Piata Victoriei, Calea Victoriei, Piata Romana, Universitate si centrul vechi din Bucuresti”, a spus Athanassoulas.
Potrivit Stirixis, mall-urile si proiectele de mari dimensiuni se orienteaza catre adaptarea si personalizarea spatiilor, urmarind diferentierea in piata.
„In prezent calitatea nu mai difera atat de mult de la un retailer la altul. Trebuie gasit al element de diferentiere. Mall-urile au nevoie sa se pozitioneze diferit unele fata de celelalte pentru a atrage consumatorii, sa se relanseze atunci cand intra jucatori noi pe piata. Altfel, nu vor rezista.”, a adaugat Athanassoulas.
El a explicat ca mall-urile din Romania se vor schimba foarte mult in curand, in sensul ca vor trece la o alta etapa, vizibila deja in Statele Unite, si anume cea de „New Town Centers”, care combina mall-urile de generatia a treia (combinarea spatiilor de retail, divertisment si birouri – n.r.) si arterele comerciale in aer liber.
„In astfel de centre numai ai sentimentul ca esti prins intr-o cutie”, a precizat reprezentantul Stirixis.
„Unele dintre magazinele ar merge mai bine daca ar schimba doar anumite detalii precum muzica, mirosul, luminile, etc. Am vazut in general greseli simple, care puteau fi evitate si care pentru a fi corectate nu trebuie sa reconstruiesti magazinul. Ideea de baza nu este sa castigi un premiu pentru arhitectura, ci pentru modul in care ai transformat magazinul intr-un spatiu comercial eficient„, a spus CEO-ul Stirixis referitor la actuala „carte de vizita” a magazinelor din Bucuresti.
Stirixis a fost infiintata in anul 1996 si in prezent are sedii in Atena si Bucuresti, de unde coordoneaza proiecte in intreaga zona de sud-est a Europei, inclusiv in Turcia si Bulgaria. Compania ofera servicii de la crearea conceptului comercial, la studii de design, la project management si pana la optimizarea operatiunilor.
In prezent, Stirixis are 15 angajati permanenti la nivelul intregului grup.