In comparatie cu 2008, cand un roman a consumat in medie 93 litri de bere, rezultatele anului trecut arata o scadere la nivelul anului 2006, revenindu-se la o medie de 81 de litri.
In contextul scaderii intregii piete de bunuri de larg consum si a evolutiei negative a industriei de profil, membrii Asociatiei „Berarii Romaniei” (Bergenbier, Heineken Romania, Romaqua Group, United Romanian Breweries si Ursus Breweries) au investit aproximativ 105 mil. euro in 2009, totalizand astfel peste 1 mld. euro de la intrarea lor pe piata.
„Romanii prefera berea produsa local, ceea ce explica ponderea relativ scazuta a importurilor, care se situeaza sub 1% din totalul vanzarilor. In cifre, importurile de anul trecut au scazut de la 0,5 milioane hl in 2008 la 0,17 milioane hl., in timp ce exporturile au crescut de la 0,06 milioane hl la 0,17 milioane hl”, se mentioneaza intr-un comunicat al Asociatiei.
In ceea ce priveste vanzarile pe segmentele de ambalaje, anul 2009 nu a adus schimbari majore in preferintele consumatorilor romani, modificarile aparute fiind minore: PET 46,7%, cutie 14,8%, sticla 35,3% si draft 3,2%.
Membrii Asociatiei „Berarii Romaniei” numara in acest moment peste 6.300 de angajati in toata tara, contribuind la bugetul de stat, in ultimii 6 ani, cu aproximativ 1,3 mld. euro. Anul trecut, in contextul conditiilor economice nefavorabile, contributiile directe ale membrilor la bugetul de stat au fost de peste 263 mil. euro.