Potrivit datelor statistice, membrii asociatiei – Bergenbier, Heineken Romania, Romaqua Group, United Romanian Breweries si Ursus Breweries, au vandut in primele 6 luni peste 8 milioane de hectolitri de bere, fata de 8,3 milioane hl in perioada similara din anul trecut.
Jan Derck van Karnebeek, presedintele Asociatiei Berarii Romaniei, a declarat ca scaderea vanzarilor de bere trebuie pusa pe seama crizei economice care a determinat schimbari ale obiceiurilor de consum ale romanilor, o parte dintre acestia iesind mai putin in oras, alegand varianta consumului acasa.
”Romanii au continuat si in acest an sa aiba un comportament de consum conservator, perspectiva adancirii recesiunii economice punand si mai multa presiune pe bugetele personale”, a mentionat van Karnebeek.
Berarii spun ca un alt factor care a adus la scaderea vanzarilor il reprezinta vremea. Aceasta a fost in general mai rece si ploioasa.
Jan Derck van Karnebeek a declarat ca nu poate estima care va fi evolutia vanzarilor in a doua parte a anului.
”Este greu de apreciat in acest moment cum va evolua sectorul berii pana la finele anului. Pe langa obiectivele de mentinere a sectorului, vom continua promovarea culturii berii in Romania, precum si educarea consumatorilor privind consumul responsabil de bere”, a precizat presedintele Asociatiei Berarii Romaniei.
Piata berii din Romania a scazut anul trecut cu 13%, la 17,6 milioane de hectolitri, revenind astfel la cifrele inregistrate in 2006. In ciuda scaderii vanzarilor, membrii Asociatiei Berarii Romaniei au investit anul trecut 105 milioane de euro in extinderea capacitatilor de productie si vanzare.