Luni, mai multi
transportatori au blocat drumurile din tara, in orase precum Sibiu,
Cluj, Botosani, Arad, Ramnicu Valcea, Timisoara, Satu-Mare, Sebes,
Oradea, dar si pe cetura Bucuresti.
Intrebat de
DailyBusiness.ro cate camioane au participat la acest protest in
tara, Augustin Hagiu, presedintele Confederatiei Nationale Rutiere
(CNR), a spus ca nu poate estima o cifra la nivel national, putand fi
vorba de zeci de mii de camioane. De asemenea, Hagiu a spus ca in
Bucuresti-Ilfov au protestat aproximativ 1.800 de vehicule de
marfa.
Ca un raspuns la
acest protest sau nu, Victor Ponta a anuntat luni dupa-amiaza ca
Guvernul intentioneaza sa aplice
[url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-companii/guvernul-vrea-sa-amane-cu-3-luni-aplicarea-accizei-de-7-eurocenti-la-motorina-96530/]acciza
de 7 eurocenti doar la benzina[/url] si sa amane introducerea acestei
taxe la motorina pentru o perioada de trei luni, interval in care sa
fie cautate solutii.
Supermarketurile,
despre aprovizionarea cu marfa
Asociatia Marilor
Retele Comerciale din Romania (AMRCR) si-a exprimat ingrijorarea in
legatura cu efectele pe care le-ar putea avea recenta greva
declansata a transportatorilor, preconizand ca prelungirea acesteia
va avea un impact atat asupra operatiunilor marilor retele
comerciale, cat si asupra consumatorilor, care nu se vor mai putea
aproviziona in conditii de normalitate.
“In prezent,
retelelele de magazine membre ale AMRCR au stocurile asigurate, insa
daca greva va dura mai mult de doua zile putem anticipa ca vor aparea
probleme in primul rand la produsele proaspete – legume, fructe,
lapte, carne si peste, dar ulterior si stocurile celorlalte marfuri
vor avea de suferit”, a declarat Delia Nica, director executiv al
AMRCR.
Reprezentantii
Kaufland au precizat ca sustin declaratia Asociatiei, facand parte
din ea.
Delia Nica a spus
pentru DailyBusiness.ro ca in prezent nu
exista motiv de panica.
„Furnizorii au
interesul sa transporte marfa. Daca nu folosesc camioane, vor gasi
masini mai mici pentru transport”, a zis Nica.
De asemenea, Sorin
Minea, presedintele Angst, a spus ca ceea ce se intampla astazi nu
seama a greva, iar compania pe care o conduce nu a fost afectata. El
a adaugat ca cei care intra in greva au de pierdut.
Stocuri
(in)suficiente
Contactati de DailyBusiness.ro, retailerii au spus ca nu
au fost deocamdata afectati de blocajul transportatorilor.
„Compania de
transport care ne livreaza noua nu este in protest”, au aratat reprezentantii
hipermarketurilor Cora.
Totodata, in ce priveste magazinele Profi, ele nu vor fi
afectate de greva intrucat cei care asigura transportul pentru companie au
declarat ca isi vor respecta toate angajamentele, potrivit lui Pawel Musial,
directorul general al retailerului.
Si oficialii Carrefour au declarat luni dupa-amiaza ca, pentru
moment nu sunt probleme in ceea ce priveste aprovizionarea.
„In aceste zile, compania noastra dispune de stocuri in
magazine, stocuri care pot fi diferite in functie de produsele luate in calcul,
de la cele alimentare-uscate sau proaspete pana la cele nealimentare, insa ar
fi util si foarte asteptat ca aceasta situatie sa fie remediata, tocmai pentru
a fi evitate intarzierile in aprovizionare. Mai mult, intentia si focusul
nostru se indreapta intotdeauna catre clientii nostri, din dorinta de a ii
sustine permanent in activitatea lor de zi cu zi”, au declarat oficialii Metro.
La randul lor, reprezentantii Lidl au mentionat ca
retailerul colaboreaza foarte bine cu toti furnizorii si au incredere ca
lucrurile vor functiona in ritmul de lucru agreat.
Transportatorii de marfa sunt decisi ca incepand din data de 9 decembrie sa-si inceteze activitatea, din cauza unor neintelegeri cu Ministerul Transporturilor si ameninta sa lase magazinele goale de sarbatori.
Potrivit CNR, actualul ministru al Transporturilor nu a raspuns la niciuna din adresele transmise de patronatele din transporturi de la momentul preluarii mandatului, „intelegand sa se intalneasca, dupa modelul fostului ministru Relu Fenechiu doar cu „apropiati” ai ministerului cu care dealtfel, in ultimele saptamani, se ‘aranjeaza’ pe sest legislatia”.
„Transportatorii autohtoni nu pot intelege si nici nu pot accepta explicatiile lipsite de logica prin care Guvernul incearca sa justifice abuzul comis. Astfel ‘amortizarea’ celor 7 centi pe fondul presupuselor predictii privind scaderea cotatiei internationale a barilului este o aberatie si un nonsens atata timp cat, intr-o asemenea situatie, in tarile europene pretul carburantilor va fi mai mic decat in Romania, fapt ce arunca si mai mult transportatorii romani in afara competitiei din piata europeana si regionala”, au spus anterior reprezentantii Confederatiei.
Citeste si: Greva in transporturile de marfuri: Masinile nu au mai fost trimise in curse