„Nu am mai redus niciodata atat de drastic numarul angajatilor, dar o astfel de masura a fost necesara pentru ajustarea costurilor si capacitatii in functie de cererea sub asteptari”, a spus Dahlvig, pentru cotidianul financiar Dagens Industri.
Managerul Ikea a evitat sa precizeze care sunt filialele unde s-au operat reduceri de personal. Anders Dahlvig a precizat ca reducerea numarului angajatilor nu a afectat activitatea companiei.
Ikea estimeaza ca va incheia anul fiscal cu o cifra de afaceri de 21,5 mld.euro, fata de 21,2 mld. euro, in anul precedent. Compania si-a propus ca in acest an sa deschida 14 magazine, investitie care se ridica in total la 1,07 miliarde euro.
Retailerul de mobilier este prezent pe piata romaneasca din anul 2007, magazinul din Baneasa raportand, la nivelul anului trecut, o cifra de afaceri de aproximativ 105 milioane euro, in crestere cu circa 50% fata de 2007.
In primul trimestru din acest an, vanzarile din Romania au crescut cu aproximativ 5%, fata de primul trimestru din 2008, a precizat, recent, Cornel Oprisan, retail managerul Ikea Romania, fara a prezenta date financiare.
„In ultimele luni am observat o serie de schimbari si in comportamentul consumatorilor, acestia fiind mai atenti la valoarea adaugata pe care o primesc in schimbul banilor pe care ii scot din buzunar”, a spus Cornel Oprisan.
„Cumparaturile au devenit investitii pe termen lung, consumatorii sunt mai prudenti atunci cand isi investesc resursele incercand sa isi acopere cat mai multe nevoi cu bugetul pe care il au la dispozitie, fara a face insa rabat de la calitate”, a adaugat Oprisan.
Marca Ikea a fost inregistrata in anul 1943 in Suedia, magazinul din Romania fiind cel de-al 253-lea deschis in a 35-a tara.