„Evolutia de pana acum a vanzarilor ne determina sa apreciem ca vom avea o crestere valorica de circa 40%. Potrivit istoricului nostru, vanzarile de produse de post Sav’Or cresc in volum de la 1 tona, pe o luna in care nu se posteste, la 20 tone pe luna de post”, a declarat Vasile Roman, directorul liniei de business semipreparate si produse pre-gatite din cadrul Agricola Bacau.
In portofoliul Europrod Bacau, gama de produse pre-gatite vegetale include cinci sortimente: Hamburgeri, Crochete, Nuggets, Fingers si Parjoale vegetale, comercializate sub brandul Sav’Or.
„Cele mai vandute produse Sav’Or de post sunt parjoalele vegetale si hambugerii vegetali. E drept ca in perioada postului vanzarile la produsele pre-gatite din carne scad cu aproximativ 20%, dar aceasta scadere este compensata in valoare de cresterea exponentiala a produselor Sav’Or vegetale”, precizeaza Vasile Roman.
In cazul produselor vegetale Sav’Or comercializate de Europrod, piata interna manifesta patru varfuri ale cererii: in perioadele de post ale Pastelui, Craciunului, Sfantul Petru si Sfanta Maria.
„Cifra de afaceri Europrod in primele doua luni ale acestui an a crescut cu 19,8%, in timp ce volumul vanzarilor a avansat cu 3% fata de primele doua luni din 2009. Profitul din exploatare pe primele 2 luni ale acestui an reprezinta 6,89% din cifra de afaceri. Datorita eforturilor sustinute ale unei echipe formata din 104 angajati, Europrod a reusit sa raporteze cifre in crestere, pe fondul unei scaderi pronuntate, de aproximativ 19%, a pietii acestor produse de nisa”, a declarat Vasile Roman, directorul Europrod.
In anul 2009 produsele pre-gatite Sav’Or vegetale comercializate au avout o pondere volumica de circa 12% din vanzarile totale de produse pre-gatite Sav’Or (inclusiv cele din carne).
Categoria semipreparate si produse pre-gatite din carne, obtinute la fabrica Europrod, companie parte a Grupului de firme Agricola Bacau, a inregistrat in 2009, cumulat, o cota de piata de 18%, principalul obiectiv pentru 2010 fiind cresterea cotei de piata la 23%.
Astfel, in 2009 fata de 2008, cresterea in volum a vanzarilor de semipreparate a fost de 24% iar cresterea valorica de 20%, in conditiile in care pretul mediu de vanzare s-a diminuat cu 3% in 2009.