“Din
punctul meu de vedere, nu putem discuta despre o revigorare a pietei
constructiilor, avand in vedere ca o serie intreaga de sectoare din
domeniu inregistreaza scadere si anume:
industria cimentului, blocurile ceramice si cele de zidarie. Totodata, conform studiilor de piata, piata
invelitorilor va inregistra o stagnare in 2011 si nicidecum o crestere”, a declarat Mircescu.
“Daca ceva poate
caracteriza aceasta perioada este lipsa de predictibilitate. La acest moment, factorii care determina o revenire a
segmentului constructiilor nu mai sunt doar factori interni, ci din ce in ce
mai mult factorii externi (situatia socio-economica din tarile UE) care
influenteaza situatia economica a Romaniei. Ca atare, sunt rezervat in pronosticuri.
Totusi sper in posibilitatea
revenirii segmentului de constructii incepand cu 2012”, a mai spus omul de
afaceri.
Mircescu a adaugat ca firma pe care o conduce
are inca o usoara crestere a vanzarilor fata de prima jumatate a lui 2010.
Piata a mai incetinit, insa, avand in vedere ca in primul trimestru al acestui
an compania raporta o majorare de 30% a veniturilor.
“Pentru 2011 compania estimeaza o crestere a
cifrei de afaceri cu aproximativ 20% fata de 2010, pe fondul dezvoltarii
portofoliului de produse. In cea de-a doua jumatate a anului trecut, Final
Distribution a demarat investitia in propria linie de productie pentru sisteme
de colectare a apelor pluviale”, spune Mircescu.
Astfel, la inceputul anului 2011 compania a
intrat pe piata producatorilor de jgheaburi si burlane cu brandul Novatik. „Pentru
2011, ne asteptam ca segmentul de jgheaburi si burlane Novatik sa detina o
pondere de 17% din cifra de afaceri a companiei”, mai spune Mircescu.
Mircescu spune ca in 2011 va continua sa faca investitii de aproximativ 300.000 euro
in utilaje pentru productia de accesorii si componente pentru sistemul
Novatik.
„In viitor intentionam sa intram pe piata de export cu gama proprie
Novatik si suntem deja in discutii cu potentiali parteneri de afaceri pentru
export”, declara omul de afaceri.
In acest sens,
investitiile vor viza eficientizarea si cresterea capacitatii de productie a
linie din Baicoi, Prahova.
„In ceea ce priveste investitiile pentru anul 2011, ne vom concentra pe
dezvoltarea noului segment de activitate, productia de jgheaburi si burlane.
Vom efectua in continuare investitii pentru
castigarea unei cote cat mai mari pe piata din Romania si pentru a putea
intra pe export”, mai spune Mircessu.
„In perioada final 2007 – 2010,
cea mai dificila din punct de vedere economic, am realizat investitii de 1,3
milioane euro la Baicoi, Prahova. Acestea au vizat constructia unei cladiri de
birouri, constructia de spatii inchise de depozitare de peste 1.000 mp, si
realizarea de platforme betonate pentru incarcari si descarcari marfa de peste
3.500 mp”, mai spune Mircescu.
In
2010, compania a inregistrat afaceri de 4 milioane euro.