„Traficul feroviar de calatori s-a diminuat in anul 2010 fata de anul 2009, din cauza reducerii circulatiei intre regiuni pe fondul unei scaderi generale a economiei, aceasta ducand la micsorarea numarului de pasageri si implicit a traficului de naveta. O alta cauza a acestei scaderi o constituie concesionarea de catre CFR SA a unor sectii catre societatile private, situatie in care CFR Calatori nu a mai operat pe acele sectii”, au spus oficialii CFR Calatori, citati de Mediafax.
In 2009, valoarea subventiei de la buget a fost de 1,1 miliarde de lei, cu 620 milioane de lei mai putin decat a solicitat compania. Pentru 2010, compania a cerut 1,72 miliarde de lei, iar pentru 2011 suma de 1,26 miliarde de lei.
Operatorul feroviar a inregistrat in 2009 o cifra de afaceri de 2,03 miliarde de lei, iar dupa primele 11 luni ale anului trecut incasarile s-au plasat la 1,82 miliarde lei.
Pentru acest an, CFR Calatori estimeaza ca traficul se va mentine la nivelul din 2010, respectiv 58 milioane de pasageri transportati, la o cifra de afaceri constanta (1,95 miliarde de lei).
CFR Calatori a transportat 53,53 milioane de calatori in primele 11 luni din 2010, iar venitul colectat din vanzarea biletelor s-a ridicat la 695,88 milioane lei.
„Preliminam pe anul 2010 venituri obtinute din vanzarea legitimatiilor de calatorie in valoare de 745 milioane lei lei. Pentru anul 2009, veniturile din vanzarea legitimatiilor au fost in valoare de 843,950 milioane lei”, mentioneaza sursa citata.
CFR Calatori mentioneaza ca pierderile din 2010 au scazut drastic fata de anul precedent, de la 210,37 milioane lei la 30 milioane lei, prin anularea unor trenuri care inregistrau pierderi, reducerea si rationalizarea consumurilor de materiale si a combustibilului, reanalizarea unor contracte de servicii efectuate de terti si realizarea partiala a acestora cu personalul propriu si derularea programului de somaj tehnic in perioada 15 august-30 decembrie.
Totusi, valoarea preliminata a pierderii pentru anul 2010 ar putea fi influentata atat de necesitatea calcularii unor provizioane, cat si a cheltuielilor din diferentele de curs valutar, precizeaza sursa citata.
Valoarea alocata de la bugetul de stat pentru investitii in acest an este 250 milioane de lei, suma cu care operatorul va achizitiona si va moderniza materialul rulant.