Potrivit noilor reguli, pachetele de tigari vor fi inscriptionate doar cu un mesaj anti-fumat si cu numele brand-ului, ambele intr-un format standardizat, precizeaza sursa mentionata.
Din 2003, de cand a inceput sa fie interzisa publicitatea pentru tigari in toata Europa, pachetul de tigari a reprezentant unul dintre putinele mijloace prin care companiile de profil si-au promovat brand-urile.
Cei care se opun propunerii UE au timp pana pe 15 decembrie sa-si exprime opiniile, o decizie urmand sa fie luata in februarie.
Chiar daca UE va decide in favoare pachetelor de tigari standardizate, va mai dura cel putin 5 ani pana cand se va putea implementa masura, mai ales daca producatorii de tigarete vor ataca in instanta aceasta decizie.
Andrew Lansley, secretar de stat britanic in Ministerul Sanatatii, considera ca pachetele de tigari standardizate vor face mai putin atractiv obiceiul fumatului si ii va determina pe tineri sa nu se apuce de acest obicei.
In replica, reprezentantii producatorilor de tigari considera ca propunerea privind pachetele standardizate nu se bazeaza pe o politica publica logica sau pe vreun studiu elocvent.
De asemenea, Asociatia Internationala de Publicitate a criticat propunerea UE, argumentand ca toate brand-urile de tigari sunt marci inregistrate, pentru care companiile de profil platesc multi bani in fiecare an.
Reprezentantii Asociatiei au adaugat ca aprobarea acestei propuneri va duce la numeroase procese in instanta impotriva Comisiei Europene.