Totodata, pe
segmentul de leasing operational, s-a observat o tendinta de
extindere a contractelor de la 36 spre 48 si chiar 57 luni,
intervalul mediu crescand, in prezent, de la 41 la 44 luni.
La sfarsitul anului
2013 compania avea in administrare 2.688 de vehicule, reprezentand o
cota de piata de 6%, dintre care 629 in leasing operational si 2.059
in sistem de management de flota.
In anul 2013 a
crescut cererea pentru autoturisme echipate cu motoare pe benzina,
datorita atat imbunatatirii performantelor acestor motoare in
conditii de consum redus, precum si costului de achizitie mai scazut
comparativ cu motorizarile diesel, fapt ce a determinat scaderea
chiriilor lunare. Drept urmare, numarul masinilor livrate de FMS in
2013 cu motoare pe benzina s-a apropiat de cel al masinilor echipate
cu motoare diesel.
In ciuda stagnarii
pietei, a conditiilor legislative nefavorabile si a volatilitatii
ridicate la nivelul marilor companii, trasaturi caracteristice pentru
anul 2013, reprezentantii FMS spera intr-o evolutie favorabila pe
parcursul anului 2014: „Suntem optimisti in ceea ce priveste
dezvoltarea companiei in anul ce tocmai a inceput si ne-am bugetat o
crestere de cel putin 20%, bazandu-ne pe portofoliul de clienti
actuali precum si pe semnalele pe care le avem de la potentialii
clienti, referitoare la planurile lor pentru acest an”, a declarat
Daniel Ivan (foto) – director executiv FMS.
FMS este furnizor
independent de servicii de leasing operational si management de flote
auto. Compania are peste 100 de clienti companii din domenii precum
energie, petrol si gaze, telecomunicatii, echipamente industriale si
componente auto, asigurari, constructii, distributie si curierat,
retele de magazine, industrie alimentara si agricultura.
Compania are
personal operational in Bucuresti, Cluj, Brasov, Timisoara si Iasi
precum si o retea de parteneri si furnizori autorizati in fiecare
judet, compusa din peste 500 de unitati service auto, 100 de
vulcanizari, 50 de spalatorii etc.
Citeste si: Piata de
leasing operational si-ar putea reveni in acest an. Care sunt
factorii care vor influenta industria