Gabriela Nistor, director general
adjunct retail banking in cadrul Bancii Transilvania, se asteapta ca,
in circa un an si jumatate – 2 ani, aproximativ 20% dintre
prietenii bancii de pe Facebook sa faca tranzactii prin
aceasta retea de socializare.
Acesta a mentionat ca nu exista o
limita maxima de transfer, insa se asteapta ca sumele transferate
prin serviciul Facebook Payments sa fie de valori mici. Pentru a
putea faca transferul, initiatorul si beneficiarul trebuie sa fie
prieteni pe reteaua de socializare.
In prezent, banca are circa 280.000 de
prieteni de Facebook.
De asemenea, BT a lansat alte doua
facilitati: transferurile de bani prin SMS si prin email.
Serviciul deInternet Banking de la Banca Transilvania, BT24, include
astfel 3 optiuni noi.
Transferurile se fac doar in lei,
dintr-un cont BT intr-un cont deschis in Romania la orice banca.
“Clientii pot face azi plati stiind
doar un cont de Facebook, un numar de telefon sau un email”, a
aratat Marius Flore, director canale electronice Banca Transilvania.
BT este prima banca din Romania care
transforma Facebook-ul in Facebank, adaugand retelei de socializare o
componenta financiara, pentru trimiterea si primirea de bani,
instant, dupa confirmarea tranzactiei de catre beneficiar, au spus
oficialii bancii.
„Prin lansarea Facebook Payments,
deschidem Sucursala BT Facebank. Pe pagina de Facebook BT sunt
disponibile, de asemenea, aplicatii pentru a apela la cateva dintre
produsele si serviciile bancii. in plus, oferim consultanta prin
aceasta retea de socializare. In 2014 continuam cu lansarea de
facilitati pe care le vom pune la dispozitie prin Sucursala BT
Facebank“, a precizat Gabriela Nistor.
Atat in cazul Facebook Payments, cat si
al transferurilor de bani prin SMS sau email, beneficiarii pot fi
inclusiv persoane care nu sunt clienti ai Bancii Transilvania. Mai
mult decat atat, cel care trimite banii prin BT24 Internet Banking nu
este necesar sa cunoasca detaliile contului bancar al destinatarului,
acesta din urma fiind instiintat printr-un mesaj pe profilul sau de
Facebook, respectiv prin intermediul unui mesaj pe telefon sau
printr-un email cu privire la transfer.
[quote=Marius Flore, BT]Credem in
corelarea serviciilor bancare cu tehnologia. In anii viitori canalele
alternative vor musca foarte mult din cele traditionale[/quote]
“Tranzactiile au un grad de
securizare de 100%, initierea lor presupunand confirmarea online, in
cadrul BT24, de catre persoana care initiaza transferul”, a
subliniat Marius Flore.
Costurile pentru transferuri
sunt aceleasi ca la internet banking, mai mici decat la ghiseu, a
precizat Gabriela Nistor, insa clientii au nevoie, pe langa
abonamentul gratuit de internet banking (prin care se pot face plati
facturi si vizualizare cont), de plata unui cost lunar de 1 leu.
Cum functioneaza noile facilitati de
la BT
Pentru realizarea tranzactiilor prin
Facebook Payments
este suficient ca initiatorul transferului si beneficiarul sa
faca parte din acelasi grup de prieteni pe Facebook.
Practic, persoana care trimite banii
selecteaza in BT24 Internet Banking, ca beneficiar, o persoana din
grupul sau de prieteni de pe Facebook, completeaza detaliile platii
si timpul maxim (6, 12 si 48 ore) pentru acceptarea trasferului.
Beneficiarul primeste instant un mesaj
prin intermediul profilului sau de Facebook, fiind necesar sa
acceseze linkul continut de mesaj, sa completeze cateva date. In
cazul in care beneficiarul nu aproba transferul in timpul stabilit de
platitor, banii revin in contul celui care i-a transferat.
Puteti vizualiza
[url=http://www.bancatransilvania.ro/demo/facebook/]aici Demo
Facebook Payments[/url] pentru intelege mai bine cum se face
transferul.
Platile
prin SMS si email: ofera posibilitateaoricarei persoane sa
trimita bani cunoscand doar numarul de telefon sau emailul
beneficiarului. Practic, cel care trimite banii va completa detaliile
platii, iar destinatarul va primi un SMS sau un email in care este
indicata suma si numele expeditorului.
Acceptarea sumei se realizeaza prin
accesarea linkului continut de respectivul mesaj.
Pentru mai multe detalii vedeti
[url=http://www.bancatransilvania.ro/demo/plata_email/]Demo
email[/url] si
[url=http://www.bancatransilvania.ro/demo/plata_sms/]Demo SMS[/url].
BT, aproape 280.000 de prieteni pe
Facebook
Banca are
[url=https://www.facebook.com/BancaTransilvania?rf=108378472524307]profil
pe Facebook[/url] din iunie 2009, iar in prezent a ajuns la aproape
280.000 de prieteni.
Reteaua de socializare Facebook face
parte din strategia de comunicare, PR si marketing a Bancii
Transilvania. De managementul contului de Facebook al bancii se ocupa
echipa de PR si marketing a bancii, fiind un proiect in-house.
Obiectivele de comunicare ale BT prin
Facebook sunt urmatoarele: interactiune, transmiterea noutatilor
despre banca sau din alte domenii, vanzari, consultanta privind
oferta BT si brand awarness.
Banca are in total 2,5 milioane de
clienti, jumatate dintre acestia avand varste cuprinse 18 si 44 ani.
BT24 Internet Banking, peste 10%
cota de piata
Serviciul de Internet Banking al Bancii
Transilvania are in prezent peste 386.500 de utilizatori, cu 32,5%
mai multi fata de finele anului trecut. Astfel, cota de piata
depaseste 10% pe acest segment.
De asemenea, valoarea tranzactiilor
derulate prin BT24 s-au majorat in acest an cu 36,5% fata de primele
noua luni ale anului trecut, pana la 38,62 miliarde de lei.
Reteaua de socializare Facebook are in
prezent circa 6,6 milioane de utilizatori, 75,2% dintre acestia avand
18-44 de an, acestia reprezentand tinta companiei prin noul serviciu
de plata. De asemenea, 63% dintre utilizatorii BT24 au varste
cuprinse intre 18-44 de ani.
Recent, Western
Union si Banca Transilvania au lansat marti serviciul de transfer de
bani prin Mobile Banking. Noul serviciu
permite trimiterea si primirea de bani prin WU in si din Romania
si/sau strainatate prin BT24 Mobile Banking.
In primele noua luni
ale anului 2013, Banca Transilvania (BT) a inregistrat un profit net
in valoare de 240,24 milioane de lei, in scadere fata de perioada
similara a anului trecut, cand a fost de 265,43 milioane de lei.