Veniturile companiei s-au apropiat de 63 de milioane de euro, in timp ce profitul operational brut, conform standardelor internationale de raportare financiara (IFRS), a fost de circa 4,7 milioane de euro, a declarat miercuri Russell Johnsen, directorul general al Provident Financial Romania.
Societatea a inregistrat in 2011 o crestere cu 20% a numarului de clienti. Astfel, la sfarsitul anului trecut, Provident avea peste 249.000 de clienti in Romania, in crestere de la 207.000 de clienti, in decembrie 2010.
[b]Profilul clientului[/b]
Majoritatea clientilor Provident Financial au varste cuprinse intre 35 si 65 de ani, cu un venit mediu disponibil de 800 de lei, au declarat reprezentantii companiei.
Ei au adaugat ca cei mai multi au un loc de munca stabil.
[b]Suma medie imprumutata[/b] de clienti a crescut anul trecut pana la [b]1.550 lei[/b], dupa ce in 2010 era de 1.400 de lei.
Provident ofera imprumuturi de pana la 2.500 de lei daca clientii sunt la primul credit si de pana la 3.000 de lei daca acestia sunt la al doilea imprumut.
Conform companiei, peste 50% dintre clienti au luat cel putin doua credite de nevoi persoanale de la Provident.
[b]Investitii de 125 mil. euro[/b]
„Valoarea totala a investitiilor realizate in afacerea din Romania a depasit 125 milioane de euro in 6 ani. Cea mai mare parte a acestor investitii au fost directionate catre dezvoltarea oamenilor si a infrastructurii noastre teritoriale”, a spus Russell Johnsen.
„Ca urmare a incertitudinii care a caracterizat mediul economic, [b]2011 a fost un an al prudentei[/b], atat pentru industrie, cat si pentru consumatori. Nivelul veniturilor dar si stabilitatea acestora au fost afectate de ultimii ani de criza si acest lucru a influentat increderea consumatorilor, care a ramas constant la cel mai mic nivel comparativ cu celelalte tari europene. Desi in al doilea semestru al lui 2011 increderea consumatorilor romani s-a stabilizat, perspectiva ramane incerta”, a precizat directorul Provident.
Potrivit acestuia, in 2011, compania a avut o abordare prudenta cu privire la crestere, mentinand criterii stricte de acordare a creditelor si extinzandu-ne operatiunile in mod controlat in zone noi.
„Anul trecut, am deschis puncte de lucru in Suceava, Botosani, Alba-Iulia, Turda si alte orase mai mici”, a zis el.
Infrastructura teritoriala a companiei are acum [b]57 de puncte de lucru[/b] administrative, ceea ce permite acoperirea a peste 85% din populatia urbana a tarii.
In februarie 2012, Provident a deschis primul punct de lucru in judetul Maramures, la Baia Mare, ca parte a unor investitii de peste 30 de milioane de euro, programate de companie pentru acest an.
Potrivit oficialilor Provident Financial, circa 50% din cereri de credite sunt respinse.
Clientii au posibilitatea de a plati ratele la domiciliu sau prin transfer bancar.
„96% dintre toate imprumturile pe care le-am acordat in 2011 au fost catre clienti care au ales serviciul suplimentar de gestionare la domiciliu”, a mentionat Russell Johnsen.
El a adaugat ca agentii companiei au facut in 2012 circa 12 milioane de vizite la locuintele clientilor, acestea facandu-se saptamanal.
Provident are acum peste [b]650 de angajati[/b] (in crestere cu 15% comparativ cu 2010) si colaboreaza cu circa 3.500 de agenti independenti (in crestere cu 22%) in peste 50 de orase din tara.
Provident Financial Romania este parte a grupului britanic International Personal Finance (IPF), care are 2,4 milioane de clienti in cinci tari din Europa Centrala si de Est, precum si in Mexic. IPF a anuntat pentru 2011 un profit brut de peste 100 de milioane de lire sterline, valoarea imprumuturilor emise la nivel de grup depasind 844 de milioane de lire sterline.