„In medie, clientii au 8,8 contacte cu o banca, lunar,
inluzand atat platile sau retragerile in numerar, internet sau mobile banking,
discutiile prin contact center, dar si contactul prin intermediul site-urilor
bancilor”, a spus Mititelu in cadrul unui seminar financiar-bancar organizat la
Mamaia.
El a subliniat ca in Romania trendul este crescator, dar
inca predomina contactele cu banca ce reprezinta nevoia de cash, insa clientii
incep sa aiba tot mai multe contacte si pe online, in conditiile in care si
tehnologia s-a dezvoltat mult in ultimii ani.
Totusi, suntem cu mult in urma unor tari precum Cehia (15
contacte lunare) sau Austria (20 contacte).
Sorin Mititelu a precizat ca tranzactiile cu numerar vor
avea un cost in crestere, in timp ce cele online (internet/ phone banking) au
costuri mai reduse.
Populatia se indreapta catre optiunile de cont curent si
utilizarea cardurilor. Un procent de 42% din totalul populatiei foloseste
contul curent. In ceea ce priveste achizitiile, vedem o predilectie catre optiuni
de cont curent si economisire”, a explicat Mititelu.
Acesta a mai aratat ca, in prezent, peste 57% din populatia
activa din Romania este angajata in sistemul bancar, in ursoara crestere fata
de anul trecut.
Conform unui sondaj citat de oficialul BCR, sentimentul
general al celor intervievati este ca anul 2012 a fost mai bun decat 2011, iar
peste 50% dintre cei chestionati au o perceptie pozitiva privind evolutia
economiei.
„Asistam la o intoarcere lenta, dar sigura, catre consum.
Consumul se afla pe o tendinta de crestere, ceea ce face bine businessului de
retail al bancilor (prin finatari pentru persoane fizice), segment al carui
potential poate fi usor de evaluat uitandu-ne la capacitatea gospodariilor de a
pune bani deoparte, in depozite”, a spus Sorin Mititelui.
„Incep sa existe bani care pot fi redirectionati
catre consum, care se reflecta in special in consumul de produse cu folosinta
indelungata, mai ales in sectorul IT. Un astfel de proces nu putea decat sa
aiba un impact pozitiv si asupra produselor bancare. In acelasi timp, are loc,
odata ce piata se dezvolta, si un proces de selectie al furnizorilor de
servicii financiare si produse financiare”.
BCR are in prezent 3,3 milioane de clienti pe segmentul
de retail, persoane fizice si IMM.
[b]Reorganizarea retelei de retail[/b]
BCR a incepul anul trecut un proces de reorganizare a
segmentului de retail care se va finaliza la finalul lunii iunie din acest an.
Astfel, reteaua include: Centrala, 12 zone, 107 grupuri
si 562 unitati (din care 106 sunt in Bucuresti, reprezentand 25-30% din
businessul de retail din punct de vedere al clientilor. Ca rulaj, este mai
mare), a declarat Dana Demetrian, directorul de retea al BCR.
”Suntem intr-un proces complex de reorganizare. Din opt
regiuni cum functiona BCR, in acest an au fost create 12 zone, noua organizare
care sa asigure o proximitate geografica, prin infiintarea Zonelor si a
Grupurilor de unitati. Nu mai avem sucursale judetene, ci conceptul de Grup. Au
fost create 12 zone si 107 grupuri in care functioneaza 562 de unitati. In Bucuresti
avem trei zone. Procesul se incheie la finele lunii iunie”, a spus Demetriad.
Capitale de zone sunt Iasi, Bacau, Cluj Napoca,
Timisoara, Sibiu, Brasov, Pitesti, Craiova, Constanta.
Aceasta a explicat ca in urma acestui proces de
reorganizare au fost inchise, in total, aproximativ 100 de unitati din intreaga
tara.
Demetrian nu a precizat cate angajati au fost
restructurati.
Presedintele bancii, Tomas Spurny, a declarat, in
decembrie 2012, ca grupul BCR va [url= https://www.dailybusiness.ro/stiri-finante-banci/bcr-disponibilizeaza-1-600-de-salariati-si-inchide-peste-60-de-sucursale-84209/]disponibiliza
1.600 de salariati[/url] in urmatoarele 12-18 luni, reprezentand 17,5% din
totalul angajatilor, pentru a reaseza modelul la noile realitati economice, dar
va continua cresterea prin stimularea tranzactiilor bancare si concentrarea pe lei. Astfel, vor fi inchise peste 60 de
sucursale neprofitabile, iar numarul salariatilor din grup va scadea de la
9.100 la 7.500.
Dana Demetrian a precizat ca procesul de redefinire a tinut cont de
eficienta de business a agentiilor in structura BCR.
BCR administreaza active de peste 16 miliarde euro.
Membra a Erste Group,BCR a incheiat anul 2012 cu pierderi de 1,234 miliarde lei (276,9 milioane euro), fata de un profit de 68,4 milioane lei obtinut in 2011. Pierderile s-au datorat, potrivit reprezentantilor bancii, costurilor de risc crescute si restructurarilor in curs.
Banca Comerciala Romana si-a diminuat pierderile nete cu 96,1%, de la 307,8 milioane lei (70,7 milioane euro) inregistrate in trimestrul I din 2012, la 12,1 milioane lei (2,8 milioane euro) la finele lunii martie 2013.
BCR va reveni pe profit in acest an, insa estimarile precise sunt dificile din cauza impactului situatiei economice din Romania, a declarat recent directorul general al Erste Group, Andreas Treichl, mentionand ca sefii subsidiarei romanesti nu vor primi un bonus special pentru asta.