Astfel, ING Asigurari de
Viata lanseaza “Sales Force Academy”, un program construit dupa
modelul programelor internationale de master. Programa este specifica
industriei de asigurari de viata si include 32 de cursuri adaptate
diferitelor trepte de cariera.
“Sales Force Academy este una dintre
initiativele programului Partener 3.0, demarat anul trecut si aflat
in prezent in plin proces de implementare. Partener 3.0 implica toata
forta de vanzare a ING Asigurari de Viata si include, printre altele,
noi programe de pregatire profesionala si o noua platforma de
beneficii oferite consultantilor. Toate aceste directii ale
programului Partener 3.0 presupun investitii de circa 7,3 milioane
de euro in perioada 2012–2016”, au declarat pentru
DailyBusiness.ro oficialii companiei.
Programa urmareste atat
transmiterea notiunilor fundamentale in vanzarile de asigurari de
viata si pensii private, cat si dezvoltarea abilitatilor de
relationare (soft skills). Sales Force Academy asigura formarea si
evaluarea continua, cursantii putand obtine licenta de vanzari,
respectiv licenta de management, care certifica atingerea
standardelor ING Asigurari de Viata.
“Programul de pregatire
pe care il implementam acum este parte a demersurilor permanente pe
care le realizam pentru ca forta noastra de vanzare sa raspunda
noilor nevoi ale clientilor si exigentelor actuale ale pietei si,
totodata, pentru a-i sustine in cariera pe cei care isi doresc si
dovedesc performanta pe termen lung. La ING ne mandrim cu faptul ca
peste o treime dintre consultanti ne sunt alaturi de 10 ani sau mai
bine”, declara Stefan Stavrositu, director national de vanzari
pentru segmentul Tied Agents, ING Asigurari de Viata.
In functie de treapta de
cariera pe care se afla cursantii, Sales Force Academy ofera programe
pentru dezvoltarea consultantilor (20 de cursuri), cursuri pentru
dezvoltarea managerilor (10 cursuri) si programe de pregatire pentru
cei care vor sa isi dezvolte potentialul managerial (2 cursuri).
Programa include pentru fiecare treapta de cariera o serie de cursuri
obligatorii care – odata parcurse – ofera accesul la cursuri
suplimentare, dezvoltate ca beneficiu.
Tematicile acopera
subiecte precum tehnici de vanzare, produse, educatie financiara, dar
si psihologia clientului, eficienta personala, automotivare, gandirea
„out of the box”, intuitie manageriala etc.
Reprezentantii
asiguratorului au aratat ca, in primii doi ani de activitate in
cadrul companiei, fiecare consultant poate obtine licenta de vanzari,
demonstrand in acest interval ca detine si aplica in mod constant
cunostintele necesare in aceasta cariera. in mod similar, fiecare
manager al fortei de vanzare ING poate obtine licenta de management,
odata ce indeplineste anumite standarde de vanzare sau recrutare si
parcurge cursurile necesare.
Sales Force Academy va
debuta in luna august si este realizat ca parte a programului de
profesionalizare si loializare a fortei de vanzare, “Partener 3.0”.
Profitul
brut estimat al ING Asigurari de Viata a fost de 29 milioane lei
in 2012, in crestere cu circa 63% in comparatie cu anul precedent
cand profitul era de 17,8 milioane lei.