Initial, quiz-ul a fost testat de catre
angajatii bancii, urmand sa fie disponibil pe site-ul bancii pentru
intregul public.
Cei care vor completa testul, vor avea
de raspuns la intrebari precum:
”Credem ca toata
lumea va avea de castigat daca romanii ar avea acces la sfaturi
simple si la obiect legate de situatia lor financiara pentru ca
astfel ar putea lua decizii in cunostinta de cauza, pe care sa nu le
regrete ulterior”, declara Alexandra Frunza, sef
Departament de Comunicare si PR din cadrul Volksbank Romania.
Intr-o etapa pilot, circa 400 de
angajati ai bancii au dat acest test. Desi lumea se asteapta ca
angajatii din banci sa nu aiba probleme cu creditele si cu aperirea
cheltuielilor lunare, concluziile studiului pilot sunt cel putin
interesante:
La capitolul gestiunea bugetului
personal: 52% din respondenti stiu teoria, dar nu o aplica.
Cheltuiesc mai mult decat si-au propus si uneori sunt nevoiti sa
apeleze la imprumuturi pentru a-si acoperi cheltuielile lunare.
La capitolul economii: doar 15%
din respondenti economisesc regulat si au o rezerva suficient de mare
pentru a face fata unor schimbari la nivelul situatiei lor
financiare. 65% insa nu economisesc regulat si sustin ca sumele
acumulate nu le-ar ajunge pentru a face fata unor situatii
neprevazute – o boala in familie, somaj, o factura mai mare la
service-ul auto.
La capitolul intentia de a
achizitiona un imobil: 57% sustin ca au deja o
locuinta sau prefera sa stea in chirie, neintentionand sa-si cumpere
o locuinta in perioada urmatoare, iar 38% ar apela la un credit daca
ar decide sa faca achizitii imobiliare.
Fondata in 2000,
Volksbank este o institutie financiara cu origini
austriece, care deserveste peste 150.000 de clienti, fiind una dintre
cele mai importante 10 banci de pe piata locala, cu active de 4,4
miliarde euro.
Banca are 130 de sucursale, acoperind
cele mai importante arii ale tarii. Ca banca universala, Volksbank
ofera produse si servicii destinate tuturor categoriilor de clienti:
persoane fizice, companii mici si mijlocii si corporatii mari.