- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

70% din romani atinsi de febra Black Friday. Popularitatea zilei, in cifre

07 Dec, 13:48 • Redactia DailyBusiness
Awareness-ul evenimentului Black Friday a crescut de doua ori si jumatate in doar cateva saptamani, pe fondul unei atentii crescute din partea mass media, pana la 69,8% din populatie, conform unui studiu realizat de compania de cercetare Daedalus Millward Brown.
70% din romani atinsi de febra Black Friday. Popularitatea zilei, in cifre


Studiul, realizat
intre 4 si 6 decembrie 2012, a investigat comportamentul de cumparare
al romanilor cu ocazia Black Friday si a masurat intreaga piata de
retail din Romania. Rezultatele studiului post-Black Friday au
indicat o crestere accelerata a procentului romanilor familiarizati
cu acest eveniment – in mai putin de 20 zile, acesta a sarit de la
27,2% la 69,8%.

Dintre cei care au
auzit despre Black Friday, 11,1% au spus ca au cumparat ceva de la
retailerii care au avut promotii in weekendul 23-25 noiembrie.

Conform studiului,
38,1%
dintre cumparatori au ales de Black Friday sa cumpere
online.

Cei mai multi romani
s-au folosit de reducerile de Black Friday pentru a-si completa sau
inlocui produsele electrocasnice din gospodarie: 44,4% din
achizitiile de Black Friday au reprezentat produse din aceasta
categorie.

Pe locul doi si trei
in preferintele romanilor s-au plasat tot produse din electroIT:
segmentul IT&C (in care au fost incluse laptopurile, telefoanele
sau tabletele) a reprezentat 30% din achizitii, in timp ce
electronicele (televizoare, aparatura foto-video etc.) au reprezentat
alte 24,3% dintre cumparaturi.

De Black Friday,
romanii au optat si pentru alte categorii de produse – segmentele de
fashion, cosmetic sau food au atras 23,2% dintre cumparaturi.
Jucariile au reprezentat 2,4% din achizitii in timp ce doar 2%
dintre romani au optat pentru produsele de bricolaj.

Din ce magazine
au ales romanii sa-si faca cumparaturile de Black Friday

1. eMAG.ro –
21,1%
2. Flanco – 18,4%
3. Altex+Mediagalaxy – 12,3%
4. Domo
– 9,4%
5. Carrefour – 8,6%
6. Metro – 2,8%
7. evomag.ro –
2,2%
8. PCGarage.ro -1,6%
9. Kaufland – 1%
10.Azerty.ro,
Clickshop.ro, Cel.ro – 0,6%

Studiul a fost
realizat pe un esantion de 2.000 de respondenti din mediul urban si
rural, cu varste cuprinse intre 18 si 50 de ani. Eroarea de
esantionare a studiului este de +/-2,2%.

Parte a grupului
Daedalus, care are peste 15 ani de activitate in Romania, Daedalus
Millward Brown este cea mai mare companie de profil cu capital
integral romanesc. 

Urmărește Daily Business pe Google News