„Titlurile de PC detin inca cota majoritara din vanzarile de jocuri, circa 55%, atat in cazul Best Distribution cat si la nivelul intregii piete, estimate la circa 17 mil. euro”, a spus Andreea Allardin, director general Best Distribution, companie detinuta de grecii de la CD Media. „Luand in calcul insa faptul ca in decembrie 2009 vanzarile de console s-au dublat fata de aceeasi luna a anului precedent, precum si trendul international, ne asteptam ca jocurile de consola sa creasca”, explica Allardin (profil Key People). Best Distribution a vandut anul trecut 380.000 de jocuri video.
Cele mai vandute jocuri la nivelul consolelor sunt cele pentru PS3 si PSP, acest lucru datorandu-se si faptului ca PlayStation 3 nu a fost „sparta” pentru a se putea juca si programe piratate, spune Allardin.
„Ne bazam evolutia pe o mai buna consolidare a relatiilor cu retailerii, dar si pe titluri majore ce urmeaza sa apara in a doua jumatate a anului. Intreaga piata depinde de acestea. Este vorba de World of Warcraft – Cataclysm, Starcraft 2, Fifa 11 sau Need for Speed World”, mai spune Allardin.
Compania a incetat din octombrie 2009 colaborarea cu retailerul Flamingo, aflat in prezent in insolventa. „Compania are inca pe stoc produse ale Best Distribution, neachitate, in valoare de cateva sute de mii de euro. Dupa ce vor iesi din insolventa, vom discuta daca vom relua afacerile”, spune Allardin. Cele mai multe jocuri video ale Best sunt vandute, in prezent, de Altex.
„Romanii au inceput sa cumpere jocuri si online si nu doar din Romania. Am remarcat in 2009 ca multi au preferat sa ia jocuri video din Marea Britanie, de pe site-ul Amazon. In functie de cursul valutar, acest lucru se va mentine, sau nu”, mai spune Allardin.
Pe segmentul online, prin magazinul propriu, Best Distribution a generat circa 5-8% din afaceri in 2009. Pretul mediu pentru un joc de PC s-a mentinut in 2009 la circa 20-30 euro, in timp ce jocurile de console sunt mai scumpe, la 40-50 euro. „In functie de fluctuatiile cursului valutar, preturile vor ramane neschimbate sau vor creste putin”.
Compania are o cota de piata de 65% in Romania, principalii concurenti fiind Ubisoft si T&T Romania.