Operatorii aerieni trebuie sa faca noi pasi in folosirea tehnologiilor
mobile pentru a imbunatati experienta calatorilor. Studiul Amadeus arata ca
liniile aeriene globale se pregatesc pentru un mediu interactiv, cu
aplicatiile personalizate, dar si posibilitatea calatorilor de a achizitiona servicii
complementare, cum ar fi mese sau locuri preferentiale in avion si de pe
telefonul mobil, in contextul in care smartphone-urile si tabletele cresc
puternic.
[img=1873]Calendarul utilizarii tehnologiilor mobile de catre liniile aeriene[/img]
Pentru urmatorii 1-2 ani, tot mai multi operatorii aerieni se gandesc sa
introduca posibilitatea de a face rezervari pentru servicii complementare la
bordul aeronavele de pe telefonul mobil, dar si sa isi personalizeze
promotiile.
Un alt serviciu la care se gandesc liniile aeriene sunt cele de promovare a
unor aeroporturi sau comercianti locali, in functie de zona in care este
pasagerul.
De asemenea, monitorizarea retelelor sociale este una dintre
principalele directii pe care operatorii aerieni le iau in calcul pe termen
mediu, in special pentru monitorizarea comentariilor legate de companie in
vederea prioritizarii asistentei sau compensatiilor acordate pasagerilor in
functie de nivelul acestora de nemultumire legate de anumite servicii sau
probleme.
Pentru urmatorii 3-5 ani, insa, liniile aeriene vor fi si mai indraznete, astfel ca tot
mai multe se gandesc, ca in functie de cultura si legea din fiecare tara, sa
introduca servicii de monitorizare a traseului pasagerilor in aeroport.
Ce servicii ar folosi pasagerii? Studiul citat arata ca majoritatea
pasagerilor, aproape 40% din respondenti, ar folosi un update in timp real al
situatiei zborurilor de pe telefonul mobil, dar si un calendar. Foarte multi
pasageri, peste 35% din respondenti, ar folosi telefonul mobil si pentru a
vizualiza aplicatii care sa le permita sa vada in timp real sosirea bagajelor,
dar si folosirea telefonului mobil la bord este tentanta pentru mai bine de 35%
dintre respondenti.
In prezent, la nivel global, liniile aeriene folosesc diferit aplicatii
pentru tehnologiile mobile. Totusi, analistii Amadeus atrag atentia ca pentru a
avea o strategie coerenta in acest sens, operatorii aerieni trebuie sa ofere un
set critic de functii dedicate mobilului. In primul rand, liniile aeriene
trebuie sa poata oferi pasagerului posibilitatea sa poata efectua procesul unei
rezervari de pe orice platforma doreste.
Aplicatiile pentru mobil pe care
liniile aeriene le ofera trebuie sa acopere tot ciclul unei calatorii, nu doar
rezervarea biletului de avion, inclusiv planificare sau experienta de dupa
voiaj. De asemenea totate aplicatiile mobile si web trebuie sa fie legate de
brandul companiei, iar arhitectura mobila a operatorilor aerieni trebuie sa fie
suficient de robusta incat sa permita un volum mare de tranzactii.