Din cele 531 milioane de euro, 267 de milioane de euro au fost venituri obtinute in trimestrul al doilea al acestui an, in scadere cu 16,7% fata de trimestrul al doilea al anului 2008.
„Veniturile din Europa au scazut cu 3,9%, din cauza impactului pe care l-a avut degradarea conditiilor economice din Romania, unde veniturile au scazut in prima jumatate a anului cu 15,4%. Veniturile au crescut in Belgia, cu 2,2%, Moldova, cu 14,6%, Luxemburg, cu 20,5%, echivaland scaderile din Elvetia -2,5% si Slovacia -1,9%”, se precizeaza in raportul France Telecom.
In privinta veniturilor, Romania a inregistrat cea mai mare scadere din prima jumatate a acestui an pentru grupul France Telecom.
Si in privinta profitului operational, Romania este mentionata in raportul France Telecom, alaturi de Belgia, ca fiind tari unde EBITDA s-a deteriorat.
Totusi, Orange si-a crescut usor baza de clienti in Romania, in primele sase luni ale anului.
La data de 30 iunie 2009, Orange Romania avea 10,35 milioane de clienti, in crestere cu 2,6% fata de prima jumatate a anului precedent si cu 236.000 de clienti fata de primul trimestru al anului curent. „Din numarul total al clientilor Orange, peste 2,2 milioane utilizeaza si serviciile de date mobile in banda larga, in crestere cu 97% fata de perioada similara a anului 2008. Aceasta crestere a fost sustinuta de ofertele comerciale, de ofertele integrate cu laptop-uri, de diversificarea gamei de smartphone-uri si de dezvoltarea intensa a retelei de broadband din ultimele luni. In prezent serviciile HSDPA 3,2 deservesc clientii din peste 700 de localitati din toata tara si HSDPA 7,2 in 35 de localitati”, se precizeaza in anuntul Orange. In al doilea trimestru al anului numarul de clienti Orange Romania a crescut datorita ofertelor dedicate clientilor PrePay, in special segmentului de utilizatorilor tineri, a imbunatatirii ofertelor pentru clientii business si a ofertelor exclusive online.
„Suntem multumiti de evolutia numarului de clienti in trimestrul al doilea si de veniturile a caror rata de scadere trimestriala s-a stabilizat. Veniturile Orange Romania au crescut in T2 fata de T1 in ciuda unui climat economic inca incert. Suntem decisi sa mentinem aceasta tendinta si sa atragem noi clienti si in urmatoarele trimestre, concentrandu-ne, in acelasi timp, mai mult ca niciodata, pe asteptarile clientilor si pe gradul de satisfactie a acestora”, a declarat Thierry Millet, CEO Orange Romania.
Venitul mediu anual per utilizator a fost de 108 euro.
La 30 iunie 2009, grupul France Telecom avea 186 milioane de clienti, in crestere cu 6,6% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Vodafone Romania, principalul competitor al Orange Romania pe piata de telecomunicatii mobile, a raportat un venit in scadere cu 17,3% in primul trimestru fiscal incheiat la 30 iunie, fata de perioada similara a anului trecut, si o scadere trimestriala a numarului de clienti cu 0,6%, ajungand la 9,53 milioane de clienti.