„Pana in acest moment am inregistrat peste 150 de bucati vandute pentru televizorul cu plasma 3D cu diagonala de 127 cm (singurul model 3D vandut in prezent de companie in Romania – n.r.). Avand in vedere ca estimarile noastre privind piata in acest segment de produse, in ciuda schimbarilor din mediul economic, nu s-au modificat pana acum, preconizam ca vom vinde circa 1000 de bucati pana la finalul anului”, a spus pentru DailyBusiness.ro Stefan Ichim, country manager al Panasonic Romania SRL.
Incepand cu iulie, compania va incepe sa comercializeze si un model de televizor 3D HD cu diagonala de 165 cm.
Compania a lansat televizoarele 3D in aprilie, in luna mai reusind sa epuizeze stocul initial de cateva zeci de televizoare.
Sistemul Panasonic Viera NeoPDP 3D Full HD costa in magazine circa 10.000 de lei (2.300 euro). „In mod firesc, clientii nostri apartin unor categorii de consumatori cu exigente ridicate si posibilitati financiare peste medie”, subliniaza Ichim.
Acesta spune ca un rol important in vanzarile televizoarelor il au si punctele de prezentare amplasate in 8 zone, majoritatea in Bucuresti. „Acestea reprezinta doar prima faza de implementare, urmand sa le multiplicam in perioada urmatoare”.
Asa cum era de asteptat, principala ingrijorare din partea clientilor se refera la efectele negative pe care le-ar putea avea vizionarea pe timp indelungat a imaginilor 3D – dureri de cap, perturbarea vederii, conform lui Ichim. Oficialul Panasonic subliniaza insa ca, datorita tehnologiei de scanare la 600Hz care permite redarea in timp real a imaginilor individual pentru fiecare ochi la rezolutie nativa Full High Definition, Panasonic nu recomanda precautii suplimentare comparat cu televizoarele 2D.
Pe piata locala, concurentii Panasonic pe segmentul 3D sunt LG, Sony si Samsung. Desi nu au oferit date exacte despre vanzari, toti producatorii spun ca televizoarele 3D se bucura de succes pe piata locala. De exemplu, dupa cateva zile de la lansarea lor pe piata locala, si LG anunta ca a epuizat stocurile initiale.
In ciuda succesului de pana acum, lipsa de continut isi spune cuvantul – televizoarele 3D sunt folosite mai mult doar ca simple televizoare 2D. Utilizatorii asteapta mai multe titluri/emisiuni transmise tridimensional.
Compania de cercetare IMS Research estimeaza ca, la nivel global, se vor comercializa anul acesta 6 milioane de televizoare 3D HD si in 2015 se vor vinde 75 milioane.