„In acest moment,
pe segmentul tabletelelor se vand aproximativ 2.000 de unitati pe luna, in
crestere semnificativa de la inceputul anului. In ultima perioada, multi
producatori, printre care Asus, Motorola, RIM, Acer, au lansat tablete cu
performante de top, care vor consolida acest segment si vor reprezenta o
alternativa pentru iPad 2. Aceasta ramane insa tableta cu cele mai mari vanzari pe
acest segment si ne asteptam sa isi pastreze pozitia dominanta in acest
an”, a spus, pentru DailyBusiness.ro, Irinel Burloiu, directorul de
marketing al magazinului online eMag.
In 2010, pe piata locala s-au
vandut circa 10.000 de tablete PC, ceea ce ar insemna o medie lunara de peste
830 de unitati. Chiar daca piata creste
considerabil, cererile raman in continuare mai mari decat posibilitatea
imediata a retailerilor de a oferi produsele, indiferent de brand.
[b]Tabletele nu mai inseamna
doar iPad. Sunt 15 producatori si lunar apar jucatori noi[/b]
„Comercializam in
prezent peste 50 modele diferite de tablete PC de la 15 producatori, prin
magazinele online de profil ale grupului FIT, respectiv PCGarage.ro, PCfun.ro,
ShopIT.ro si Electrofun.ro. Si in fiecare luna apar noi producatori care
lanseaza produse de tip tablete.Cred ca este o piata care se va diversifica
foarte mult in viitor”, a spus Marius Ghenea, proprietarul grupului.
Ca orice produs care nu mai este nou si unde competitia este
in crestere, preturile tabletelor au o tendinta usor descendenta.
[b]Tabletele ar putea reduce substantial piata de
mini-laptopuri[/b]
„Pe termen scurt, tabletele nu au cum sa inlocuiasca
notebook-urile, fiind vorba de doua tipuri diferite de utilizare, asa incat
vedem piata de tablete mai curand ca o piata noua, care vine pe langa notebook
si care probabil ca va reduce substantial piata de netbook/mini-laptop”, considera Ghenea.
Momentan, tabletele nu sunt majoritare ca vanzari pe piata de PC-uri, insa isi cresc substantial cota de piata. Spre exemplu in cazul eMag, 13% din PC-urile vandute in 2011 sunt tablete, in crestere de la 8%.
Piata mondiala a tabletelor PC ar putea ajunge la 49
miliarde de dolari pana in 2015, la doar un an dupa ce a fost creata odata cu
lansarea iPad de catre grupul american Apple,
potrivit unui studiu al firmei de cercetare Strategy Analytics.
Acelasi studiu noteaza ca piata de profil va deveni al treilea mare segment
in sectorul consumului de electronice, dupa televizoare si computere personale.
Potrivit unui studiu al ABI Research, in 2010 circa 85% din comenzile de
tablete la nivel global au fost pentru Ipad. Al doilea jucator a fost Samsung
cu 8% din piata, iar al treilea a fost Archo cu 2% din piata.