Iulian Stanciu,
director general eMag, si Violeta Luca, CEO-ul Flanco, au declarat
joi ca cei doi retaileri vor organiza cea de-a treia editie a Black
Friday pe 22 noiembrie.
De asemenea, si
evoMag a anuntat ca va sarbatori Black Friday tot pe data de 22
noiembrie.
De ce petrecem
mai devreme?
„Daca am importat
din SUA aceasta sarbatoare nu inseamna ca trebuie sa o respectam in
totalitate. Putem alege o alta data, mai potrivitta pentru clientii
nostri”, a subliniat Stanciu. El estimeaza ca majoritatea retailerilor vor organiza Black Friday pe 22 si nu pe 29 noiembrie.
Oficialii eMag si
Flanco au mentionat ca au ales data de 22 noiembrie, in loc de 29
noiembrie, deoarece doresc ca toti clientii din tara sa primeasa
produsele inainte de Sfantul Andrei sau de Mos Nicolae. De asemenea,
ei au spus ca sunt zile libere legale pe 30 noiembrie si 1 decembrie,
astfel ca transportul ar putea fi afectat, iar angajatii ar trebui sa
fie platiti dublu.
Ei au mai mentionat
faptul ca prognoza meteo arata ca dupa 20 noiembrie incepe sa ninga,
fapt care ar ingreuna transportul produselor, iar o parte dintre
clienti vor dori sa le ofere cadou.
„Pentru ziua celor
mai mari reduceri din an, eMag tinteste vanzari in valoare totala de
peste 22 de milioane de euro
(98 milioane de lei), dublu
fata de vanzarile generate in 2012 cu aceeasi ocazie”, a spus
Stanciu.
El se asteapta ca
eMag sa aiba in ziua de Black Friday circa 200.000 de comenzi intr-o
singura zi si peste 4 milioane, poate 5 milioane, de vizite pe site.
Stanciu estimeaza
zeci de tiruri de produse
vor pleca in fiecare zi catre clientii din toata tara.
„Putem ajunge la
30.000 de expeditii pe zi. Vrem ca toti clientii sa primeasca
produsele in 6-7 zile. Zeci de tiruri cu produse vor pleca zilnic de
la depozitul nostru”, a spus seful eMag.
De asemenea, Flanco
Retail organizeaza in weekend-ul 22-24
noiembrie Black Friday, cel mai mare eveniment de shopping al anului. „
Ne asteptam ca anul acesta, de Black Friday, sa avem 1
milion de vizitatori si vanzari de 85 de
milioane de lei”, a declarat Violeta
Luca, CEO-ul Flanco.
Astfel, impreuna
eMag si Flanco estimeaza vanzari totale de circa 183
milioane de lei (40 milioane de euro),
echivalentul a 2 luni de vanzari normale.
Iulian Stanciu a
mentionat ca vanzarile eMag si Flanco reprezinta circa 40% din
totalul vanzarilor din piata de Black Friday.
Potrivit
reprezentantilor celor doua companii, discounturile vor fi de pana la
80%, iar
valoarea reducerilor reprezinta 75 milioane de lei.
Cum s-au pregatit
retailerii
eMag, cel mai mare
retailer online, s-a pregatit pentru Black Friday 2013 prin
investitii de 500.000 de euro
in infrastructura.
De asemenea, Flanco
a facut investitii de 200.000 euro,
potrivit Violetei Luca.
Pe 22 noiembrie,
oferta speciala a eMag va cuprinde
250.000 de produse, acoperind categorii diverse: de la IT, mobile,
foto, produse de ingrijire personala si cosmetice, pana la carti,
jucarii, Pet-Shop, produse pentru
casa si gradina.
�Vrem sa spulberam
mitul potrivit caruia Black Friday este doar un prilej de lichidare a
stocurilor vechi. Cel putin trei sferturi din produsele pe care eMag
le va scoate la oferta au fost lansate in 2013�, spune Iulian
Stanciu, care adauga ca vor exista produse care au reduceri si de
peste 1.000 euro.
Stanciu a precizat
ca eMag are peste 100 de branduri partenere de Black Friday, printre
care Asus, Apple, Philips, Samsung, Arctic, Lego, Whirlpool,
Electrolux, Acer si altii.
Conform acestuia,
daca in anii trecut Apple a fost cam reticenta, anul acesta eMag are
peste 1.000 de produse Apple la promotie
de Black Friday.
El a mai spus ca
retailerul online are un depozit de 4.000 de metri dedicat produselor
de Black Friday, spatiul fiind cu 50% mai mare fata de anul trecut.
De asemenea, 210 operatori logistici, o parte dintre ei fiind
angajati doar pentru acest eveniment. Operatorii vor lucra in ture,
non-stop.
Comparativ cu 2012,
Flanco a
crescut nivelul total al stocurilor cu 80% in acest an, a inclus in
oferta sa de 4 ori mai multe tablete si telefoane, si de 3 ori mai
multe televizioare Smart. Astfel, reducerile la produse
electronice, electrocasnice si IT ajung pana la 50%, in timp ce la
electrocasnicele mici reducerile sunt de pana la 80%.
Pentru a facilita
procesul de cumparare in Black Friday, Flanco si-a optimizat
infrastructura si procesele, modificand fluxurile de operare, pentru
a pune la dispozitia clientilor: un orar de functionare prelungit cu
4 ore; cu 30% mai multi consultanti de vanzari; cu 50% mai multe case
de marcat; un timp de facturare redus cu 30%, datorita simplificarii
procesului (2 minute, in medie); orar de functionare 24/24 pentru
departamentele suport de logistica si IT.
Violeta Luca a
mentionat ca infrastructura care sustine intregul eveniment de
shopping a fost pregatita de Flanco pe parcursul ultimelor 6 luni,
antrenand echipele din toate departamentele companiei si pe toti
partenerii de business.
De asemenea, Flanco
va deschide doua noi magazine,
la Galati si la Deva, chiar inainte de Black Friday, ajungand la 82
de magazine la nivel national.
Ce vor sa cumpere romanii de Black Friday
Notorietatea
evenimentului Black Friday s-a dublat in randul cumparatorilor romani
in ultimul an, arata un studiu Daedalus Millward Brown.
Astfel, 7,4 milioane
de romani asteapta in acest an cel mai important eveniment de
shopping, iar lista cumparatorului de Black Friday cuprinde, in 2013,
urmatoarele categorii de produse:
In 2012, eMAG vandut
un produs la fiecare 10 secunde – de la laptopuri la
electrocasnice, carti, jucarii sau produse cosmetice – si a livrat
12 milioane de tone de colete in toata tara. In prezent, reteaua de
showroom-uri eMag a ajuns la 10 – fiind prezente in Bucuresti,
Iasi, Brasov, Ploiesti, Cluj, Timisoara, Constanta, Craiova, Oradea
si Galati.
Flanco, retailer
autohton de produse IT&C, electronice si electrocasnice, are un
numar de 900 de angajati si detine in prezent o retea de 80 de
magazine, aflate in cele mai importante zone comerciale din 50 de
orase. Flanco a inregistrat la sfarsitul anului 2012 o cifra de
afaceri de 137 de milioane de euro si detine o cota de piata de 13%
din vanzarile realizate in magazine, fiind al doilea mare jucator din
piata.
Citeste si: Din culisele agitate ale Black Friday:
Cum se pregatesc curierii