In sediul Orange din Iride Business Park Bucuresti lucreaza aproximativ 900 de persoane, acesta fiind cel mai mare sediu al companiei din Romania. Mi s-a oferit acces doar in departamentul de Customer Service – „trebuie sa intelegeti ca in restul incaperilor sunt ecrane mari cu grafice, harti digitale si nu pot sa apara in fotografii”, explica un oficial al companiei.
DailyBusiness.ro este insa, spun oficialii Orange, prima publicatie care realizeaza un foto-reportaj in cel mai mare departament de relatii cu clientii unde lucreaza angajati ai filialei locale a companiei.
In prezent, activitatile de call center ale Orange Romania sunt realizate atat cu personal propriu, cat si cu angajati ai unor companii partenere care au activitati specifice de relatii cu clientii.
[quote]Orange Romania primeste aproximativ 700.000 de apeluri pe luna la serviciul de relatii cu clientii[/quote]
„Departamentul de Customer Service din Bucuresti este sustinut de 350 de persoane, in timp ce, in total, sunt gata sa raspunda oricarei solicitari sosite din partea clientilor 1.000 de angajati, atat ai Orange Romania cat si ai partenerilor de outsourcing”, spune Andreea Popescu, customer service director.
„Fie ca sunt angajati Orange sau ai partenerilor, consultantii care preiau telefonic solicitarile clientilor nostri beneficiaza de aceleasi traininguri, avem prezenta si monitorizare in orice Call Center si impartim aceleasi obiective, realizari si de multe ori premii pentru abordarile cele mai bine orientate catre client”, mai spune aceasta.
In cele cinci call centere pe care le are, Orange ruteaza apelurile in functie de incarcarea pe fiecare dintre ele, compania incercand astfel de diminueze timpul de asteptare al clientilor pana cand intra in legatura cu un consultant. De exemplu, daca intr-unul dintre call centere se desfasoara un training, sunt alocate resurse suplimentare intr-unul sau mai multe dintre celelalte call centere, iar rutarea apelurilor se ajusteaza corespunzator, pentru a nu afecta timpul de raspuns la un apel – care pentru Orange Romania a fost in ultimii ani sub 30 secunde. In medie, Orange Romania primeste aproximativ 700.000 apeluri pe luna.
In sediul din Iride Business Park Bucuresti mai lucreaza angajati ai Orange din departamentele tehnic, corporate sau vanzari.
„Pentru angajatii din Call Center organizam diferite concursuri cu premii, evenimente spontane care au ca rezultat motivarea angajatilor si scoaterea lor din rutina zilnica, concursuri care le stimuleaza imaginatia si creativitatea, intreceri cu tematica profesionala si non-profesionala sau concursuri care premieaza talentele”, mai spune Andreea Popescu.
Desi veniturile totale ale Orange Romania au scazut cu 7,4% fata de trimestrul al doilea al anului precedent, pana la 247 milioane de euro, acestea sunt in crestere cu 4,2% fata de primul trimestru al anului 2010, cand cumulau 237 milioane de euro.
La 30 iunie 2010, Orange Romania avea 10.471.000 de clienti, in crestere cu 1% fata de perioada similara a anului precedent.
[gallery:137]
Sediul central al UPC Romania este situat pe Soseaua Nordului, acolo unde sunt situate birourile top-managementului, departamente de marketing, financiar, resurse umane, procurement si administrativ.
Pe langa acest sediu, am fost invitat si in zona Sema Park, unde compania are departamentele de tehnic, dispeceratul, call center si vanzari.
Compania are circa 300 de angajati in sediul din SEMA si circa 300 in cel situat pe Soseaua Nordului. Per total, UPC Romania are 1.600 angajati.
Mircea Beju, director procurement, logistica si servicii generale a relatat pentru DailyBusiness.ro care au fost factorii ce au stat la baza alegerii sediilor de birouri, factori ce trebuie luati in seama de orice companie mare cand se afla in acest proces.
Astfel, UPC Romania a cautat sedii in zone cu acces la mijloacele de transport in comun, precum si in zone preponderent de birouri. Compania a cautat zone de birouri clasa A, interesandu-se de asemenea de nivelul de intretinere ulterioara a acestora.
Ca si facilitati pe care compania le propune angajatilor se numara mai multe cafeterii – la sediul central din Soseaua Nordului, pe langa cea principala, exista minibucatarii la fiecare din cele sase etaje. Compania ofera angajatilor cafea, ceai si apa plata, abonamente la servicii medicale la clinicile Medicover. Parcarile sunt subterane cat si supraterane, iar in sediul din Soseaua Nordului compania are prevazuta si parcare de biciclete precum si o spalatorie auto unde se pot spala, gratuit, masinile de serviciu.
In ambele sedii vizitate de DailyBusiness.ro consumul de curent electric este mentinut la niveluri mici, incaperile fiind, in general, luminate prin lumina naturala.
UPC Romania avea un numar total de peste 1,17 milioane abonati in al doilea trimestru al acestui an, in scadere cu 5,5% (69.700 abonati) fata de acelasi trimestru al anului trecut si cu 3,3% (40.700 abonati) fata de trimestrul precedent al acestui an.
„In trimestrul doi 2010, totalul veniturilor UPC Romania au avut o crestere usoara (1%) raportat la aceeasi perioada a anului trecut, in ciuda conditiilor economice defavorabile insotite de nesiguranta si dezechilibrele survenite ca urmare a masurilor fiscale din ultimele luni. Totusi, putem observa o scadere a bazei RGU (n.r unitati generatoare de venit) cu 3,1% fata de acelasi trimestru din 2009”, a precizat Severina Pascu, directorul financiar al UPC Romania.