Dragos Ciolac, unul dintre cei trei afaceristi, nu indrazneste sa viseze la profit deocamdata. Obiectivul sau este acoperirea investitiei in circa 2 ani si dublarea numarului de biciclete pana la finalul anului. Cu ce bani? „50% din ce castigam si 50% tot de la banci”, a spus el pentru DailyBusiness.ro.
In prezent, clientii care au ales sa se promoveze pe biclete sunt Zaza Pizza, patinoarul Cotroceni on Ice si proiectorul de piscine Vidor, insa compania Propeller, prin care se opereaza businessul Biciclete Publicitare, se afla in discutii avansate si cu alti clienti importanti, pe care urmeaza sa le concretizeze pana la startul sezonului de primavara, cel mai propice activitatii pe care o „vinde”.
Costurile unei campanii pe bicicletele gata accesorizate puse la dispozitie de Biciclete Publicitare pleaca de la 140 euro pentru promovarea prin intermediul unui banner atasat bicletei, timp de 4 ore. Daca clientul isi doreste sa se promoveze cu toate cele 25 de biciclete pentru o perioada de 30 de zile, costul scade la 30 de euro/4 ore/bicicleta, sustine Ciolac. Bicicletele sunt conduse de angajatii companiei Biciclete Publicitare si programul de rulare este de 4 sau 8 ore ziua, respectiv 6 ore pe timpul noptii.
Acesta sustine ca isi doreste sa atraga, preponderent, clienti care platesc pentru campanii medii si mari, refuzand, pana acum, contracte pentru campanii mici, pentru ca nu reusesc sa acopere eficient costurile.
Iar bicicletele pe care le foloseste nu sunt tocmai ieftine. O bicicleta complet accesorizata costa 3.000 euro, spune Ciolac.
„In tari mai dezvoltate, ca Olanda, Italia, Franta, aceasta forma de promovare este foarte cautata si aduce venituri frumoase. Este drept ca vorbim de un business sezonier, care depinde de temperatura de afara si are nevoie de infrastructura eficienta. Acum ne concentram si pe alte orase decat Bucurestiul, Cluj de exemplu, si vara aceasta vrem sa ajungem pe litoral, unde potentialul este foarte mare”, a afirmat Ciolac.
Chiar daca nu si-a propus inca o tinta de venituri, pentru ca situatia economica este una „extrem de incerta”, Dragos Ciolac si-a propus sa isi acopere investitia initiala in maxim 2 ani si sa cumpere mai multe biciclete.
„Pana la finalul anului vrem sa achizitionam inca 25 de biciclete. 50% din suma necesara o vom acoperi din fonduri proprii, si 50% prin credite. Bancile au fost foarte deschise la ideea noastra”, a declarat acesta.
Propeller are in prezent in jur de 40 de colaboratori care conduc bicicletele publicitare.
Desi nu a dorit sa precizeze salariile pe care le plateste colaboratorilor, acesta a afirmat ca le pune la dispozitie un job similar companiilor care distribuie flyere, insa cu o remuneratie mult mai consistenta.
„Daca ar lucra full-time, si ar pedala 8 ore pe zi, ar ajunge sa castige cam cat un director de sucursala de banca, in jur de 4.000 lei”, sustine Dragos Ciolac.