Investitiile advertiserilor in publicitatea in cinematografe s-au ridicat la circa 2 milioane euro in 2009, spun Constantin Caciur, general managerul Sugar Media, care vinde spatiile Movieplex si The Light, si Raluca Demetriade, sales managerul New Age Media, regia responsabila de vanzarile Cinema City. Anul acesta, spun ei, cu siguranta vor mai creste.
Caciur este ceva mai echilibrat in estimari si inainteaza o evolutie de „cel putin 10%” a publicitatii in cinema anul acesta. De unde aceasta precautie?
In 2009, criza a venit foarte tarziu in cinematografe, dar a venit. Dupa o primavara si o vara pline, undeva prin septembrie-octombrie s-a simtit brusc recesiunea.
„Clientii au operat taieri de bugete, insa tarziu. Asa ca am reusit sa terminam pe o piata in crestere si anul trecut. Efectele recesiunii au fost, in schimb, foarte vizibile, in ianuarie-martie 2010. Vanzarile de spatii au scazut, in aceast interval, si cu 50%. Traficul a crescut, dar banii bagati in campanii, si numarul campaniilor, s-au diminuat” , explica directorul Sugar Media.
Insa primele luni ale lui 2010 au inceput in forta in salile de cinema. Potrivit lui Caciur si Demetriade, cinematografele pe care le reprezinta, reteaua Movieplex si The Light, respectiv Cinema City, au inregistrat incasari cu 50%, respectiv 30% mai mari in primele 5 luni ale anului, fata de perioada similara a anului trecut, tendinta care se va mentine, spun cei doi, pe tot parcursul anului.
„Anul acesta, cinematografele vor merge mult mai bine. Infrasctructura s-a dezvoltat, acoperirea, in tara, nu doar in Bucuresti, a crescut. Oamenii au o apetenta ridicata pentru peliculele in 3D. Incasarile vor creste cu cel putin 30% in 2010, iar advertiserii nu au cum sa ocoleasca acest mediu, care a fost si unul dintre putinele care au raportat cresteri in bugete in 2009”, spune Raluca Demetriade, de la New Age Media.
Potrivit ei, bugetele alocate acestui canal anul trecut au fost cu 50% mai mari fata de 2008.
Demetriade sustine ca veniturile din publictate ale Cinema City s-au dublat in 2009 fata de anul anterior.
„Dar e normal sa fie asa. Noi in 2008 aveam cinematografe doar in Iasi si in Timisoara. Abia in octombrie am deschis la Cluj. In 2009 ne-am extins foarte mult, si in provincie, dar si in Capitala, cu Cinema Cotroceni. Drept urmare, am crescut cu peste 100% in 2009”, explica sales managerul New Age Media.
Potrivit Centrului National al Ceinematografiei (CNC), Cinema City a raportat in 2009 incasari de 5,7 milioane euro, Hollywood Multiplex – 5,9 milioane euro, iar reteaua Movieplex a vandut bilete in valoare de 5 milioane euro. CNC cifreaza incasarile din bilete in cinematografele romanesti la 20 milioane euro, anul trecut.
Un raport al Observatorului European al Audiovizualului arata ca numarul de spectatori a crescut in Romania la 5,3 milioane in 2009, fata de 3,8 milioane in 2008, iar numarul de ecrane 3D a crescut de la 14 in 2008, la 41 in 2009.