Orange Romania se
afla in fruntea clasamentului celor mai mari spenderi in publicitatea
radio in anul 2012, cu un buget de promovare de 4,13 milioane de euro
si un numar de 12.681 de difuzari, potrivit studiului de Monitorizare
a Investitiilor in Publicitate (MIP), realizat de BRAT.
Pe locul 2 se afla
retailerul Lidl cu un buget de 4,11 milioane de euro pentru 14.134
de difuzari.
Urmatoarele clasate
in fuctie de banii investiti in publicitatea radio sunt: Carrefour
(3,95 milioane euro), Real Hypermarket Romania (2,82 milioane euro),
Vodafone Romania (2 milioane euro), Metro Group (1,9 milioane de
euro), Rewe Romania (1,78 milioane euro), Altex (1,54 milioane euro),
Volskbank Romania (1,53 milioane euro), iar pe locul 10 in top se
afla Romtelecom (1,41 milioane euro).
In prima luna a
acestui an, clasamentul s-a modificat.
In ianuarie pe
primul loc a trecut Carrefour cu o investitie in promovare pe radio
de peste 331.000 de euro, urmat de Zdrovit (296.000 euro), apoi de
Ministerul Afacerilor Externe (279.000 euro) si abia pe locul 4 de
Orange (270.000 euro), iar pe locul 5 se afla Lidl (269.000 euro).
In ceea ce priveste
posturile care inghit cea mai mare parte din bugetele de publicitate,
Kiss FM si Radio ZU detin mai bine de jumatate din volumul consumat
in total, mai arata studiul citat.
In 2012 postul de
radio Kiss FM a atras un volum de publicitate de 26,74 milioane de
euro, reprezentand 31, 34% din intreaga piata, in timp ce Radio Zu a
difuzat spoturi in valoare bruta de 21,86 milioane euro, adica 25,61%
din volumul consumat in intraga piata.
Clasamentul
posturilor de radio continua astfel: Europa FM, care a difuzat
spoturi in valoare de 11,53 milioane euro (13,52%), Pro FM cu 11,24
milioane euro (13,39%), Magic FM cu 7,18 milioane euro (8,42%), Radio
Romania Actualitati cu 3,57 milioane euro (4,19%), Radio 21 cu 1,55
milioane euro (1,8%), Rock FM cu 1,46 milioaone euro (1,72%).
In cazul
publicitatii radio, in monitorizare sunt incluse doar cele mai
importante 8 statii radio.
Conform studiului
MIP pentru Presa Scrisa, Radio, Online si OOH pe 2012, publicitatea
totala pentru cele 4 medii monitorizate a fost de aproximativ 656
milioane euro (valoare ratecard).
Publicitatea standard/barter
reprezinta aproximativ 71% din totalul volumului de publicitate, in
timp ce promovarea de produse media (presa scrisa, siteuri web,
statii radio sau tv) de tip self-promotion sau cross–promotion a
inregistrat aproximativ 19% din totalul volumelor de publicitate.