- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Consumatorul pe timp de criza: cinic la reclama clasica, dependent de Internet ca de aer

19 May, 15:57 • andra.gheorghe
Criza si Internetul au dat nastere noii tipologii de consumator: unul care se gandeste mai mult ca niciodata la banii pe care ii are in buzunar, cinic in fata reclamei clasice care-i spune sa cumpere fara sa-i explice de ce, si dependent de Internet, mediul in care are cea mai mare incredere, unde isi cauta majoritatea informatiilor care-l ajuta sa ia decizia de cumparare. Acestea sunt concluziile studiului The Game Changer, prezentat astazi de Nicki Boswell, directorul de research al Initiative Worldwide.
Consumatorul pe timp de criza: cinic la reclama clasica, dependent de Internet ca de aer

Studiul realizat de Initiative s-a raportat la consumatorii din Europa de Vest si SUA, primele regiuni care au intrat in contact cu recesiunea. Cercetarea s-a realizat online si se bazeaza pe raspunsurile a peste 3.000 de persoane active, din Marea Britanie, Germania, Spania, Italia, SUA.

63% dintre respondenti au simtit in mod direct impactul recesiunii, care le-a schimbat radical comportamentul de consum.

In toate pietele evaluate, 45% dintre consumatori sustin ca se pun la curent cu informatiile economice cel putin o data pe zi. Televiziunea este in continuare cel mai popular mijloc de informare, 80% indicand-o ca pe una dintre top 3 surse de informare pe care le utilizeaza, iar 41% dintre respondenti afirmand ca este principala sursa de informare.

Online-ul vine puternic din spate, 71% dintre respondenti pozitionand-ul printre primele 3 canale de informatii pe care le urmaresc, si 21% dintre ei afirmand ca Internetul este principalul mijloc de informare.

Insa, in timp ce TV-ul este canalul cu cea mai mare audienta, Internetul este privit ca cea mai de incredere si detaliata sursa de informatie – in medie cu 35% mai de incredere si detaliat decat TV-ul.

Majoritatea consumatorilor chestionati au comparat Internetul cu oxigenul. Este mediul care le ofera libertatea deplina de a gasi singuri informatia cea mai relevanta pentru ei”, a explicat directorul de cercetare al Initiatiwe Worldwide.

Criza a condus la un declin semnificativ al increderii consumatorilor in institutii si organizatii. Cel mai mic capital de incredere este investit in guvern, banci si companii petroliere.

In schimb, au incredere in familie si prieteni (76%), parerile expertilor (48%) si in continutul online generat de alti consumatori (43%) pe bloguri, forumuri sau site-uri de recenzii.

Publicitatea clasica naste reactii cinice din partea consumatorilor, pentru simplul motiv ca le spune sa cumpere fara sa le argumenteze motivele pentru care ar trebui sa achizitioneze produsul marketat.

Acum, toti se gandesc mai mult ca niciodata la utilitatea produsului, aceasta fiind caracteristica de baza in functie de care decizia de cumparare are loc. Costul este important, in egala masura, pentru cei afectati direct de recesiune (salarii reduse, job-uri pierdute), cat si pentru cei care nu au resimtit aceste efecte ale crize.

Consumatorii asteapta de la advertiseri onestitate, deschidere si autenticitate, criterii mult mai importante acum decat traditia brandului.

Increderea in hipermarketuri a crescut foarte mult, tocmai pentru ca le arata intelegere, prin reducerile si promotiile pe care le pun la dispozitie.

Sa le arati consumatorilor ca esti de partea lor este vital, a subliniat Nicki Boswell.

„Un exemplu relevant este cel al Hyundai. Desi criza a lovit puternic industria auto, au venit cu un mesaj diferit, in favoarea cumparatorului: daca ne cumperi masina si in 2 luni ramai fara job, iti dam banii inapoi”, a afirmat Boswell.

Tot recesiunea a propulsat shoppingul online si evaluarea produselor pe Internet.

Cautarea de informatii despre produse online a crescut cu 49%, cautarea de cupoane pentru reduceri in mediul online a crescut cu 51%, consultarea opiniilor altor consumatori si shoppingul online au urcat, ambele, cu 48%.

Rezultatele cercetarii Initiative Worldwide au aplicabilitate si in Romania, sustin reprezentatii Initiative Romania.

„Ganditi-va ca Romania este a doua tara din Europa ca viteza de crestere a penetrarii online. Consumul zilnic de Internet din Romania este peste media europeana. Volumul tranzactiilor online a crescut cu peste 60% in 2009, utilizarea serviciilor de Internet este, din nou, peste media europena. Toate acestea sunt indicii clare ca onlineul a cucerit si consumatorul roman”, a declarat Octav Popescu, vicepresedintele Initiative.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Cel mai profitabil sector de locuri de muncă din România s-a prăbușit! Ce se întâmplă cu piața muncii
Cel mai profitabil sector de locuri de muncă din România s-a prăbușit! Ce se întâmplă cu piața ...
9.000 de lei pentru fiecare! Cine sunt cei care vor primi noile stimulente financiare
9.000 de lei pentru fiecare! Cine sunt cei care vor primi noile stimulente financiare
Reduceri la Lidl de Black Friday! Televizoare și aspiratoare la prețuri irezistibile. Românii se grăbesc să prindă cele mai bune oferte
Reduceri la Lidl de Black Friday! Televizoare și aspiratoare la prețuri irezistibile. Românii se grăbesc ...
Românii cu bani la saltea, în pericol! Experții avertizează că pot pierde economiile peste noapte!
Românii cu bani la saltea, în pericol! Experții avertizează că pot pierde economiile peste noapte!
Prețul uleiului de măsline premium, prăbușit! Reduceri masive de până la 2 euro pe litru datorită recoltei globale abundente
Prețul uleiului de măsline premium, prăbușit! Reduceri masive de până la 2 euro pe litru datorită ...
BNR lansează o nouă monedă de aur, ce comemorează Operațiunea „Neptun”, de salvare a Tezaurului României
BNR lansează o nouă monedă de aur, ce comemorează Operațiunea „Neptun”, de salvare a Tezaurului ...
Vești bune pentru români! Nemții oferă 400 de locuri de muncă într-un oraș din România
Vești bune pentru români! Nemții oferă 400 de locuri de muncă într-un oraș din România
Schimbare majoră, la orizont! Semnale pozitive pentru aderarea României și Bulgariei la spațiul Schengen terestru
Schimbare majoră, la orizont! Semnale pozitive pentru aderarea României și Bulgariei la spațiul Schengen ...
Cardul pentru tineret. Ce beneficii aduce şi când va fi lansat
Cardul pentru tineret. Ce beneficii aduce şi când va fi lansat
Percheziții la sediul Netflix din Europa! Compania, acuzată de fraudă fiscală și muncă nedeclarată!
Percheziții la sediul Netflix din Europa! Compania, acuzată de fraudă fiscală și muncă nedeclarată!
Auchan face disponibilizări. Peste 2.400 de angajați vor rămâne fără locuri de muncă: „Va lăsa multe familii în dificultate”
Auchan face disponibilizări. Peste 2.400 de angajați vor rămâne fără locuri de muncă: „Va lăsa ...
Amenzi anulate! Cei care plătesc rovinieta în 24 de ore scapă de penalizări
Amenzi anulate! Cei care plătesc rovinieta în 24 de ore scapă de penalizări
Elevii din Constanța revoluționează tehnologia. Au creat o nouă aplicație AI recunoscută pe plan internațional!
Elevii din Constanța revoluționează tehnologia. Au creat o nouă aplicație AI recunoscută pe plan ...
Guvernul oferă ajutoare financiare de Crăciun. Pensionarii și persoanele vulnerabile primesc 125 de lei
Guvernul oferă ajutoare financiare de Crăciun. Pensionarii și persoanele vulnerabile primesc 125 de ...
Supermarketul cu produse la un leu cucerește România! Vine cu reduceri irezistibile!
Supermarketul cu produse la un leu cucerește România! Vine cu reduceri irezistibile!
Disneyland, considerat cel mai fericit loc de pe Pământ. Cât costă o zi de acces, la cel din Paris, în 2024
Disneyland, considerat cel mai fericit loc de pe Pământ. Cât costă o zi de acces, la cel din Paris, ...
România, expusă riscului de tsunami! Avertisment alarmant din partea experților
România, expusă riscului de tsunami! Avertisment alarmant din partea experților
Criză energetică iminentă. Prețurile la energie explodează din nou, pe fondul avariilor și importurilor de urgență din Ungaria și Bulgaria
Criză energetică iminentă. Prețurile la energie explodează din nou, pe fondul avariilor și importurilor ...