„Nu trebuie ignorat faptul ca angajatii, in calitatea lor de indivizi, sunt emotionali, sunt preocupati in primul rand de ei, apoi de companie. Un mediu instabil creste rezistenta la schimbare. Mai mult decat oricand, avem nevoie de angajati motivati”, a declarat Ruxandra Voda, corporate affaires manager in cadrul operatorului telecom Cosmote, in cadrul evenimentului PR Forum organizat de Evensys joi la Bucuresti.
Chiar daca bugetele de HR si de PR ar disparea complet, exista o serie de actiuni, necostisitoare, care pot fi implementate la nivel de orice companie pentru motivarea si recompensarea personalului.
„Intranetul este un instrument foarte important si eficace in aceasta perioada. El trebuie actualizat constant, si poate fi imbogatit si cu informatii nu neaparat din companie, ci si cu noutati, articole privind contextul actual. Newsletterele sunt la fel de importante in comunicarea cu angajatii”, a exemplificat Voda.
Printre tacticile amintite de aceasta se numara si intalnirile periodice de informare, organizate pe divizii sau departamente, cu intrebari si raspunsuri deschise.
„A ascunde o problema sub pres nu inseamna ca oamenii nu o stiu si nu isi pun intrebari”, a comentat Voda.
Daca nivelul de insecuritate a angajatilor este ridicat, trebuie marita frecventa intalnirilor cu top managementul, care sa raspunda direct intrebarilor.
Chiar daca este criza si pentru eficientizarea costurilor companiile au taiat sau au renuntat la bugetele de HR, nemaiorganizand iesiri ample, petreceri sau teambuidinguri, intalnirile in afara biroului nu trebuie sa dispara.
„Bani pentru o iesire intre colegi, la o bere, are toata lumea. E suficient un om de la PR sau de la HR care sa mobilizeze echipa”, a explicat Ruxandra Voda.
Lipsa fondurilor conduce inclusiv la eliminarea bonusurilor financiare ale angajatilor. Insa performanta poate fi recompensata si altfel.
„Chiar daca nu primeste un bonus in bani, angajatului performant trebuie sa i se recunoasca munca. Performantele lui pot fi comunicate intregii echipe, de exemplu postand un material pe homepage-ul intranetului”, a spus reprezentantul Cosmote.
Un alt factor puternic motivational este pastrarea petrecerii de Craciun, cu oricat de putini bani.
„Craciunul este un moment special, in care esti alaturi de familie, de prieteni, de colegi. Este un moment care apropie. Oricat de putini bani ai avea, acest eveniment trebuie pastrat”, considera Voda.
Potrivit acesteia, cel mai important lucru pentru ca actiunile sa aiba efect, este aplicarea lor constanta, nu sporadica.