„In 2-3 ani o sa va raspund in ce masura deschiderea unei televiziuni de sport este profitabila. Nu avem experienta ca sa putem face estimari in acest sector. Nu ne asteptam insa ca in primele luni sa fie profit”, a declarat Alexandru Oprea, precizand insa ca GSP TV a avut performante bune din punctul de vedere al publicitatii si spera ca Digi Sport sa aiba o performanta macar comparabila din punctul asta de vedere.
Directorul general a mai spus ca in acest moment se afla in discutii cu mai multe agentii de publicitate, fara a da detalii cu privire la numele acestora sau valoarea punctului de audienta.
Digi Sport va fi lansat pe 23 iulie si va folosi doua dintre cele patru frecvente pe care le detine. Digi Sport Plus, cea de-a doua frecventa, va fi folosita in cazul in care transmisiunile live ale competitiilor sportive se vor suprapune.
Redactia Digi TV este formata din aproximativ 50 de persoane, la care se adauga alte 50 care lucreaza in departamentele tehnice, a declarat pentru DailyBusiness.ro, Teo Avramescu, director departament Sport Digi Sport. Redactorul-sef al canalului de sport este George Dobre, iar producatorul general Adrian Cheltuitoru. Din echipa redactionala mai fac parte Victor Lungu, director de productie, Radu Constantin, producator general adjunct, precum si Costi Pruna, Dan Cornel Stefanescu sau prezentatoarea Alexandra Minea.
„Cu peste 80% dintre cei care lucreaza la Digi Sport am lucrat de-a lungul timpului in Pro TV, B1TV sau National TV”, a declarat Teo Avramescu.
Acesta a precizat ca noua televiziune nu are inca un car de transmise, pentru ca aceste servicii sunt externalizate.
In ceea ce priveste continutul noului post de televiziune, Digi Sport va transmite in exclusivitate, pe langa trei meciuri din Liga I (optiunile 3,4 si 7) si cinci meciuri pe saptamana din Primera Division, cele mai importante doua meciuri din Premier League, precum si partide din Bundesliga. De asemenea, tot in exclusivitate, Digi Sport va transmite Moto GP, dar si meciuri din campanionatele interne de handbal (Liga Nationala feminina si Liga Nationala masculina) si partidele reprezentativelor nationale. In plus, joi si duminica noaptea vor fi transmise meciuri din NBA. Digi Sport va transmite si meciuri din circuitul masculin ATP World Tour, iar prima competitie din aceasta serie va fi turneul de tenis de la Gstaad, Elvetia.
„Ne propunem sa aducem varietate si sa ne axam si pe alte sporturi in afara de fotbal, chiar daca fotbalul este cel care atrage cea mai mare audienta”, a declarat Alexandru Oprea.
Noua televiziune se va axa mai mult pe transmisii in direct ale competitiilor si „promovarea sportivilor romani care au performante” decat pe talk-show-uri si analize, care nu vor lipsi, dar vor pune accentul pe aspectele pozitive ale competiilor sportive, a precizat Teo Avramescu.
Digi Sport va fi receptionat si in Ungaria
Alexandru Oprea a precizat ca Digi Sport va fi receptionat si in Ungaria, in conditiile in care acordarea pentru drepturile de televizare a competitiilor sportive se face pe regiuni.
„Tehnic totul se va petrece aici. Insa publicitatea pentru Ungaria se va vinde de-acolo de catre oamenii din piata respectiva. Comentatorii vor fi acolo. E alta piata”, a precizat Oprea.
Digi Sport se lanseaza pe 23 iulie prin transmiterea meciului retur de calificare in Europa League Ujpest Budapesta – Steaua Bucuresti.
Digi Sport intra astfel in concurenta cu televiziuni precum Sport.ro, Telesport sau GspTV. Aceasta din urma a fost creata de trustul Intact anul trecut, pentru a transmite meciurile din campionatul romanesc de fotbal, ale carui drepturi de televizare au fost castigate de un consortiu format din Intact si RCS&RDS.
RCS&RDS a raportat venituri de 700 milioane de dolari in 2008, potrivit estimarilor anterioare facute de reprezentantii companiei. Compania a contractat in 2007 unul dintre cele mai mari credite private din tara, in valoare de 550 mil. dolari, de la un consortiu bancar.
La sfarsitul lui 2008, RCS&RDS avea 1,2 milioane de clienti pe telefonie mobila, serviciu introdus in urma cu un an, si circa 1,4 milioane de clienti pe cablu. Compania mai este prezenta si pe segmentele de telefonie fixa si Internet. RCS&RDS mai are operatiuni in tari precum Slovacia, Cehia, Croatia, Serbia.