Al patrulea cel mai folosit termen din presa este „mare”, cu circa 945.000 aparitii, urmat pe cinci de „prima”, cu 643.000 mentionari, si de „perioada”, pe sase, cu putin peste 635.000 aparitii.
Pozitia a saptea a clasamentului MediaIQ este ocupata de termenul „piata”, cu 588.000 mentionari, iar locul opt ii revine cuvantului „echipa”, mentionat de peste 562.000 de ori.
Locul noua din clasament este ocupat de termenul „putin”, cu 543.000 aparitii, iar pozitia a zecea ii revine cuvantului „tara”, cu circa 504.000 de mentionari.
[img=966][/img]
In ceea ce priveste numarul aparitiilor in articole, cuvantul „mare” este cel mai mentionat, cu aparitii in peste 575.000 de articole, urmat de „euro” in peste 460.000 de materiale. In numarul de aparitii sunt incluse aparitiile atat ale substantivului, cat si ale adverbului/adjectivului.
Analiza MediaIQ a luat in calcul 40.782 de cuvinte comune folosite in sursele monitorizate de la inceputul anului. Analiza a cuprins atat formele de plural ale termenilor cat si formele lor articulate. In prezent, MediaIQ monitorizeaza 780 de surse media.
Baza de surse cuprinde variantele online ale celor mai importante cotidiene nationale si locale, bloguri, siteuri generaliste si specializate, dar si variantele online ale unui numar de 16 televiziuni nationale si patru posturi radio.
Proiectul MediaIQ a fost lansat la inceputul acestui an de Alin Zainescu, specialist cu peste 10 ani de experienta in media, dupa o investite de circa 100.000 euro.
Serviciul permite monitorizare pe baza de cuvinte cheie si apoi livrarea de rapoarte in functie de o serie de parametri definiti de utilizatori.