Prima faza a
programului Online Marketing Academy s-a derulat in toamna anului
trecut in 4 orase, Cluj-Napoca, Sibiu, Timisoara si Bucuresti, si a
cuprins cursuri de notiuni de baza in online marketing. In total au
fost sustinute peste 150 de ore de curs pentru peste 1.500 de
studenti.
Obiectivul final al
programului este ca participantii sa obtina certificarea Google
Certified Individual (GQI), iar apoi plasarea acestora pe pozitii de
„account manager” sau “online marketing specialist” in
agentii de marketing sau „online marketing managers” in companii
de top.
„Cu aproximativ
100.000 de companii prezente online, Romania are un potential
important de dezvoltare. Exista mult loc de crestere in zona de
online, in conditiile in care un numar nu foarte mare din aceste
companii folosesc servicii de promovare online, iar cunostintele in
acest domeniu sunt inca destul de restranse. Prin acest program,
ne-am propus sa pregatim si sa certificam un numar semnificativ de
persoane, iar apoi le sprijinim sa isi gaseasca un loc de munca in
agentiile de online”, a declarat Rares Rusu, marketing manager,
Google Romania.
Daca in prima parte
au fost vizate notiunile de baza, a doua sesiune a programului Online
Marketing Academy va cuprinde 10 cursuri de tehnici avansate de
online marketing, pe teme precum: cum sa folosesti AdWords pentru
promovarea afacerilor online si atragerea de noi clienti, cum
functioneaza agentiile de marketing, mobile advertising, Advanced
Search & Display.
Cursurile se vor
desfasura pe durata a 3 luni si se vor finaliza cu examenele de
obtinere a certificarilor GQI, care vor avea loc in iunie.
Certificarea se
poate folosi pentru angajarea in agentiile de advertising online din
tara sau strainatate, dar si in vederea deschiderii propriei agentii.
La cursurile din
sesiunea a doua pot participa doar studentii inscrisi deja in program
din universitatile selectionate:
Programul pilot
se va extinde in 2014 pentru a cuprinde un numar mai mare de
universitati din mai multe orase.