Potrivit managerului Headline, criza financiara nu se reflecta in toate ramurile comunicarii. Chiar daca o parte a publicitatii clasice resimte destul de acut taierile de buget operate de advertiseri, unele nise, printre care si PR-ul, sunt stabile.
„In criza este mai mult publicitatea, pentru care s-a cam inchis borcanul cu miere. Nu mai vedem machete, bannere, afisaje fara numar, pe oriunde te uiti. Vad in schimb, din nou, multe, multe spoturi TV, aparute dupa o relativa perioada de stagnare, la inceputul anului”, a afirmat Apetrei pentru DailyBusiness.
„Nici PR-ul nu cred ca sta foarte rau, daca ne gandim ca unele bugete din publicitate sunt directionate catre PR, care stie sa se descurce cu bani mai putini si sa obtina cam aceleasi rezultate”, a adaugat aceasta.
Headline este una dintre cele mai importante agentii de marketing si relatii publice axate pe zona de clienti IT. Agentia – lansata pe piata in 2001 – a lucrat de-a lungul timpului, si inca are in portofoliu nume ca Microsoft, Symantec, Autodesk, Oracle, Siemens, Omnilogic, Apple (prin furnizorul Iris), Pro Sys, sau Gigabyte. Desi politica companiei este de a nu face publica cifra de afaceri, Apetrei sustine ca s-a urmarit, de la an la an, o crestere sustenabila pentru agentie, care sa nu puna in pericol siguranta afacerii.
„Nici eu, nici asociatii mei, nu credem in cresteri artificiale explozive, pe care sa nu le poti sustine ulterior. In 2008, am inregistrat cresterea planificata, de 20%, in conditiile unui business in dezvoltare”, a explicat Mihaela Apetrei.
Ce obiective de business si ce strategie va aplica Headline in 2009 pentru atingerea acestor obiective?
„Primul obiectiv este cel stabilit, inca de la inceputul anului, de catre unul dintre actionari: ‘am ales sa nu participam la recesiune’. Al doilea, este sa inregistram o crestere de cel putin 20% si in 2009. In al treilea rind, as vrea sa am aceeasi echipa si la finalul acestui an. Avem si un scenariu optimist, de crestere a cifrei de afaceri cu peste 30%, pe baza unor proiecte probabile, insa in aceste timpuri trebuie sa fii precaut”, a precizat Apetrei.
„In nici un caz nu vom avea ca strategie de criza reducerea costurilor. Ma intereseaza mai degraba ca fiecare sa gaseasca dimineata un mediu de lucru cu care s-a obisnuit, beneficiile, chiar si lucrurile marunte precum o cafea buna, lumina, curatenie, accesul neingradit la echipamente si comunicatii”, a adaugat sefa Headline.
Insa care sunt cerintele in fata angajatilor? „Vreau ca fiecare om din companie sa aplice cu strictete si rigurozitate singura strategie de business valabila pentru 2009: defect zero in calitatea serviciilor livrate la client. Cu alte cuvinte, singurul lucru de care vreau sa fie stresati, foarte stresati, este livrarea celor mai bune servicii pentru sustinerea clientilor in atingerea obiectivelor lor, creativitate si inventivitate”, a precizat Apetrei.
New business si consolidare: pe picior de egalitate
Potrivit Mihaelei Apetrei, atat atragerea de clienti noi, cat si mentinerea celor inclusi deja in portofoliu sunt obiective pe picior de egalitate in politica Headline pe 2009.
„Ambele abordari sint importante. Nu pot spune ca una primeaza in fata celeilalte”, a declarat aceasta.
„De fapt, fiecare om din companie se ocupa de obiectivele lui: business developer-ul are in grija aducerea de noi clienti si face bine acest lucru – suntem in trei-patru pitch-uri importante, in acest moment – , consultantii acorda suportul lor clientilor de care se ocupa. Ca urmare, acoperim ambele zone, si nu doar in contextul crizei, ci de multi ani incoace”, a adaugat managerul Headline.
In atragerea de new business, agentia se ghideaza mai putin dupa numarul clientilor, cat dupa ‘greutate’ .
„N-as discuta numarul de clienti, ci ‘greutatea’ lor. Tocmai am incheiat un contract important pentru coordonarea, de catre Headline, a marketingului si comunicarii Symantec in Romania. Sintem in curs de a semna alte doua contracte importante, dintre care unul vizeaza coordonarea de catre Headline la nivel regional, in patru tari, a unei campanii majore de comunicare pentru o companie internationala”, a explicat Apetrei.
„In ceea ce priveste numarul de clienti pe care vrem sa-i atragem, din nou este vorba despre cit de mari sint contractele despre care vorbim. Nu ma intereseaza sa am zece contracte noi de cate 500 de euro, as vrea mai degraba sa am unul singur de 20.000. Nu vreau sa spun nici pe departe ca unii clienti sint mai importanti decit altii, ci doar ca strategia noastra de dezvoltare presupune si evaluarea efortului in raport cu rezultatul pe care il obtinem, in termeni de eficienta”, a adaugat aceasta.
Pe piata locala de PR, estimata in 2008 la circa 30 de milioane euro, mai sunt prezente agentii ca The Practice, Millenium Communications, DC Communication, GMP PR, Prais, McCann PR, Ogilvy PR, 4 Ace sau Saatchi&Saatchi, Civitas Global Ketchum, Premium PR, Lowe PR, sau BDR Associates Communication Group.