Indoorul va creste in 2010 cu pana la 7%, sustine Razvan Marincoi, directorul de marketing al agentiei Brand Management. Unul din factori este tendinta advertiserilor de a orienta o parte din bugetele alocate in mod traditional outdoor-ului, catre indoor, spune el.
„La un calcul oarecum simplu, costul per mia de potentiali consumatori este mai mic in indoor fata de outdoor, unde raportarile se fac mai mult la costul per panou”, explica Marincoi.
Ravan Marincoi este membru Key People.
Lucrurile stateau oarecum la fel si in anii anteriori, adauga acesta, insa in trecut indoorul nu prezenta advertiserilor nici eficienta din prezent, si nici suficiente locatii.
„Sa nu uitam ca in urma cu putini ani, legea o faceau magazinele de cartier”, subliniaza reprezentantul Brand Management.
Si totusi, nu exista niste date sigure care sa arate diferenta de cost intre advertisingul pe outdoor si cel indoor. Unul din motive este faptul ca rezultatele publicitatii outdoor nu sunt la fel de usor de monitorizat precum cele din indoor, spune el..
Nici potentialul oferit de noile mall-uri deschise in tara, in special in Capitala (Sun Plaza si AFI Cotroceni sunt cele mai mari mall-uri din Romania), nu este de neglijt in evolutia pietei de indoor anul acesta.
Potrivit Catalinei Murariu, directorul de marketing al agentiei de profil Elevate, spatiile din mall-uri vor genera o crestere de 5% a pietei locale de indoor advertising, anul acesta.
„Noile mall-uri aduc, automat, o crestere a volumului pietei si o accelerare a activitatii. Nu cred ca vor exista, neaparat, mai multi bani investiti in anumite locatii – cele noi, si cele cu traditie – banii se vor imparti in mod egal”, sustine reprezentanta Elevate (Catalina Murariu este membru Key People).
Potrivit lui Ravan Marincoi, seful de pe marketingul Brand Management, Sun Plaza si AFI Cotroceni vor fi preferate de advertiserii din retail, in timp ce mall-urile traditionale vor fi preferate de cei care activeaza in zona de divertisment.
„Retailul se adreseaza celor care vor sa cumpere, celor interesati de noi produse, noi branduri sau branduri consacrate, de aceea locatiile noi vor avea cautare anul acesta daca ne referim la retail. Divertismentul insa va fi cautat pentru ca el se potriveste tipului de consumator ‘window-shopper’ (care se uita la vitrine, dar nu cumpara neaparat – n.r.)”, sustine Marincoi.
„Oamenii sunt conservatori in marea majoritate, si s-au ‘afiliat’, deja, unor locatii. Asta fie pentru ca le sunt aproape de casa, serviciu, sau chiar pentru ca au un card de fidelizare dintr-o locatie deja traditionala”, adauga directorul de marketing al Brand Management.
Brand Management opereaza in prezent la nivel regional, pe trei piete: Romania, Cehia si Bulgaria. Business-ul pe grup s-a ridicat, in 2008, la 1,5 milioane euro, impartit intre Romania si Bulgaria, veniturile generate pe piata locala fiind de 1,25 mil. euro.
Agentia de publicitate indoor Elevate a inregistrat in 2009 o cifra de afaceri de circa 400.000 euro. In 2010, compania a infiintat, impreuna cu Sugar Media, polul de publicitate Indoor Partnership, alaturi de care cumuleaza un business de circa 1,3 milioane euro.
Indoor Partnership functioneaza ca o regie de vanzari si isi propune sa atraga venituri de circa 750.000 euro in primele 6 luni de activitate si o cota de piata de 42% pana la finalul anului.
Printre cele mai importante business-uri de indoor advertising care opereaza in Romania se mai numara SPM Indoor Divison, Oops!, Monopoly Media sau Indoor Media.