Astfel, pentru trimestrul I din 2012, 19,4% dintre respondenti au raportat o crestere a cheltuielilor aferente comunicarii, in timp ce 20,4% dintre acestia nu au indicat schimbari de bugete.
In acelasi timp, pe pietele din Rusia & Eurasia, s-a inregistrat o crestere a bugetelor alocate pentru activitatile de PR (20,3%), o tendinta in acord cu perspectivele economice ale acestor piete.
De asemenea, vizibilitatea activitatilor de comunicare la nivel de board si valoarea perceputa a acestora pentru succesul comercial sunt la un nivel ridicat – 33,6%, respectiv 45,9% dintre respondenti indicand cresteri pe aceste segmente.
Totodata, 45% dintre respondenti au aratat ca, similar tendintelor inregistrate la nivel global, companiile din regiune (CEE, SEE, Rusia si Eurasia) inregistreaza o crestere a investitiilor in social media & comunicare digitala.
In acelasi timp, comunicarea corporativa si cea de criza raman la fel de importante ca si pana in prezent, jumatate dintre respondenti indicand faptul ca nu s-au produs schimbari la nivelul bugetelor alocate pentru aceste servicii.
Studiul mai arata ca in ceea ce priveste companiile din tehnologie, media si telecom, exista o dinamica suprinzatoare a bugetelor de comunicare.
Dupa Asia-Pacific, unde respondentii au indicat in procent de 16,7% cresterea bugetelor de PR pentru companiile din domeniu, CEE&SEE au abordat aceeasi strategie de a contracara criza prin cresterea investitiilor, inclusiv in comunicare (15,1% dintre respondenti au indicat cresterea bugetelor de comunicare).
Integrarea serviciilor de Public Affairs sau Government relations in activitatea de comunicare arata ca 29,4% dintre respondenti considera ca este in crestere, 51,4% dintre respondenti considera ca se mentine la un nivel constant 4,6% dintre respondenti considera ca este in scadere
Referitor la investitiile in activitatile de PR , 11,8% dintre respondenti considera ca sunt in crestere; 36,4% dintre respondenti considera ca se mentin la un nivel constant; 20% dintre respondenti afirma ca sunt in scadere)Proiecte (16,4% dintre respondenti considera ca sunt in crestere; 40% dintre respondenti considera ca se mentin la un nivel constant; 14% dintre respondenti afirma ca sunt in scadere).
Numarul de angajati din departamentul de comunicare:
-18,2% dintre respondenti afirma ca este in crestere
– 54,5% dintre respondenti afirma ca se mentine la un nivel constant
-14,5% dintre respondenti afirma ca este in scadere
Cercetarea a cuprins un numar de 1.252 de participanti, din Europa, Eurasia, America de Nord, Regiunea Asia-Pacific, Africa, Orientul Mijlociu si America Latina.
Lansat pentru prima data in aprilie 2012, Grayling Pulse este un raport HTML trimestrial si ofera o imagine a trendurilor actuale si emergente din industria comunicarii, la nivel global.
Raportul urmareste modificarile inregistrate la nivelul bugetelor de PR, in functie de zone geografice, sectoare, investitii in comunicare digitala si CSR, modificarea nivelului de vizibilitate si valoare perceputa a activitatilor de comunicare la nivelul managementului companiilor.
Grayling este o companie globala de consultanta in Public Relations, Public Affairs, Investor Relations si organizare de evenimente. Grayling are birouri in 70 de locatii din 40 de tari din Europa, SUA, Orientul Mijlociu, Africa si regiunea Asia Pacific.