Pro TV a inregistrat in T1 o audienta medie, pe urban, de 392.000 de telespectatori pe zi, in crestere cu 2,8% fata de primele 3 luni ale anului precedent, potrivit unei medii calculate in baza datelor ARMA, furnizate de firma de cercetare GfK.
Postul din Pache Protopopescu se mentine lider in topul televiziunilor comerciale, fiind secondat de Antena 1, televiziune care a fost urmarita de circa 282.000 de telespectatori din mediul urban, in scadere cu 10% fata de primul trimestru al anului trecut.
Potrivit datelor de audienta furnizate de GFK Romania, pe targetul comercial al Antena 1, format din persoane cu varste cuprinse intre 15-54 ani, din mediul urban, Antena 1 se mentine in T1 pe locul 2 in clasament, cu un rating de 2,2% si o cota de piata de 11,7%. In primul trimestru pe 2010, postul de televiziune a inregistrat o scadere de 8% a ratingului fata de T1 2009, raportat la targetul comercial.
Realitatea TV a raportat o audienta medie pe zi de 152.000 telespectatori in T1 2010, in scadere cu 4% fata de perioada similara a anului trecut, urmata de Kanal D, care a raportat o medie de 136.000 telespectatori pe zi in primele 3 luni ale anului, in crestere cu 3% fata de T1 2010.
Potrivit informatiilor remise DailyBusiness.ro de Claudia Ion, director de marketing si vanzari in cadrul Kanal D, pe targetul comercial 18-49 ani, din mediul urban, postul de televiziune ocupa pozitia a treia in topul televiziunilor, cu un rating de 1% si o cota de piata de 5,3%. Potrivit acesteia, postul de televiziune ar putea atrage pana la finalul anului venituri din publicitate cu 10% mai mari fata de 2009.
[img=654][/img]
Potrivit masuratorilor ARMA, pozitia a 5 in topul televiziunilor comerciale este ocupata de Acasa TV, cu o medie de 119.000 telespectatori in T1 2010, in scadere cu 20% fata de T1 2009.
Antena 3 ocupa pozitia a 6 a clasamentului, cu o medie de 108.000 telespectatori pe zi in primul trimestru al anului, in crestere cu 8,4% fata deperioada similara a anului trecut.
Un nou an de criza pe TV
Televiziunile au inceput anul cu tarife mai mici decat anul trecut, cu circa 10%-20%, au declarat pentru DailyBusiness.ro surse de top din piata media. Un advertiser foarte mare, de talia Unilever sau Procter&Gamble, cu bugete de marketing de ordinul zecilor de milioane de euro, cumpara punctul de rating din prime – time (intervalul de maxima audienta) la televiziuni de talia Pro TV sau Antena 1 cu o medie de 700 lei – 1.100 lei net.
Advertiserii mai mici, cu bugete situate intre cateva sute de mii euro si 1 milion euro cumpara publicitatea pe TV cu pana la 50% mai scump.