In timp ce branduri renumite precum Amazon.com, Samsung sau
Oracle si-au crescut valoarea cu peste 20 de procente fata de datele raportului
de anul trecut, altele s-au prabusit serios.
Un exemplu in acest sens este Goldman Sachs, care a pierdut
peste 16% din valoare. Cu toate acestea ramane in continuare un brand foarte
valoros, estimat la 7,6 miliarde de dolari si ocupa pozitia 48 in Top
Interbrand.
O cadere si mai drastica a suferit Blackberry (RIMM) care a
pierdut aproape 40% din valoarea de brand.
Companiile auto, aflate inca in stadiu de recuperare dupa
problemele serioase provocate de recesiune, au inregistrat cresteri importante. Exista
insa si exceptii. Printre acestea se numara Honda, a carei valoare de brand a
coborat cu 11 procente.
“Brandurile isi pastreaza succesul atunci cand sunt capabile
sa redefineasca o piata”, explica CEO-ul Interbrand, Josh Feldmeth, citat de Dailyfinance.
“Spre exemplu Apple, care a luat piata telefoanelor mobile
si a transformat-o intr-un ecosistem in care consumatorii pot sa isi cumpere
jocuri, sa asculte muzica sau sa navigheze pe internet, folosind un singur
dispozitiv. Brandurile puternice anticipeaza nevoile si tranforma dorintele”,
spune Feldmeth.
Topul brandurilor care au pierdut cel mai mult din valoare
in anul trecut:
1. Blackberry
– brand estimat la o valoare de 3,9 miliarde de dolari a pierdut
un procent de 39%
2. Goldman
Sachs – estimat la 7,6 miliarde de
dolari a pierdut 16%
3. Nokia
– estimat la 21 de miliarde de dolari a pierdut 16%
4. Moet
et Chandon – estimat la 3,8 miliarde
de dolari a pierdut 13%
5. Yahoo!
– estimat la 3,9 miliarde de dolari a pierdut 13%
6. Citibank
– estimat la 7,6 miliarde de dolari a pierdut 12%
7. MTv –
estimat la 5,6 miliarde de dolari a pierdut 12%
8. Honda
– estimat la 17,3 miliarde de dolari a pierdut 11%
9. Reuters
– estimat la 8,4 miliarde de dolari a pierdut 11%
10. Dell –
estimat la 7,6 miliarde de dolari a pierdut 9%