Monitorizarea de presa a inregistrat in acest an o scadere de circa 3,8% – mai mica decat cea de pe alte piete – astfel ca, la nivelul lui 2009, piata va avea o valoare de circa 12,8 milioane lei, potrivit estimarilor Mediafax Monitorizare.
„Desi vor ramane prudente in elaborarea bugetelor de PR, companiile vor continua sa foloseasca monitorizarea de presa ca instrument indispensabil pentru elaborarea strategiilor lor de comunicare, asa cum s-a intamplat si in 2009, in ciuda crizei”, au spus reprezentantii Mediafax Monitorizare.
Acestia au adaugat ca dupa un an in care s-au concentrat pe integrarea site-ului de monitorizare in platforma de servicii business-to-business Mediafax.biz, in 2010 se vor axa pe dezvoltarea serviciilor existente, in special a monitorizarii web.
In acest sens, Mediafax Monitorizare vizeaza extinderea serviciului de monitorizare web in 2010 prin cresterea numarului de site-uri si bloguri monitorizate si marirea cu cel putin 50 de companii a portofoliului de clienti pe acest segment.
„Monitorizarea web prezinta deja oportunitati importante de business, iar anul viitor tendinta va fi si mai evidenta, datorita potentialului acestui serviciu de a atrage noi clienti si, totodata, de a contribui la fidelizarea clientilor existenti”, a spus Bogdan Ceausescu, Unit Manager Mediafax Monitorizare.
In prezent, Mediafax monitorizeaza 850 de site-uri romanesti, structurate pe domenii de activitate si pe regiuni. Clientii au acces la un raport zilnic cuprinzand toate articolele din media online ce contin cuvintele cheie relevante pentru activitatea lor.
Mediafax Monitorizare va adauga constant noi site-uri si bloguri la lista de surse monitorizate in decursul anului urmator si vizeaza o crestere a numarului de clienti pe acest segment pana la un total de aproximativ 70 de companii.
Mediafax Monitorizare este liderul pietei de monitorizare de presa din Romania, conform datelor proprii. Lansat in 1998, serviciul Mediafax Monitorizare furnizeaza in prezent rapoarte zilnice si analize de imagine unui portofoliu de circa 250 de clienti corporate si institutionali. In august 2009, site-ul Mediafax Monitorizare a devenit parte a platformei Mediafax.biz.