Agentia de relatii publice cu cele mai mari venituri in 2009, de 14,4 milioane lei, este Ogilvy PR. Afacerile agentiei conduse de Alina Stanciu au scazut anul trecut cu 11% fata de 2008, in timp ce profitul s-a dublat, de la 277.000 lei in 2008, la 555.000 lei in 2009.
Al doilea cel mai mare business de PR al anului trecut este Nicola Porter Novelli. Agentia coordonata de Mihaela Nicola a bifat un minus de 28% la venituri, care s-au cifrat la 9,9 milioane lei in 2009, pe care l-a compensat, insa, cu un plus la profitabilitate, care a urcat cu 7%, pana la 452.000 lei anul trecut.
Pozitia a treia in clasamentul PR-ului este ocupata de Graffiti PR. Agentia, care s-a desprins anul trecut din componenta agentiei-sora Proximity, a cumulat afaceri de 7,4 milioane lei in 2009, si un profit de peste 680.000 lei in primul sau an de activitate independenta.
Pe patru s-a clasat Mmd, cu venituri de 5,7 milioane lei, in crestere cu 18% fata de 2008, si un profit de 1,8 milioane lei, cu 38% mai mare fata de 2008.
A cincea cea mai mare agentie de relatii publice a fost, in 2009, Lowe PR, cu venituri de 5,2 milioane lei, in crestere cu 52% fata de 2008, si un profit de 56.000 lei, cu 3% mai mic fata de 2008.
Primii 5 jucatori din 2009 au inregistrat venituri cu 25% mai mici decat grupul similar din fruntea pietei pe anul 2008. In 2008, primele 5 companii de PR ca venituri au fost Ogilvy PR, Millenium Communications, Nicolla Porter Novelli, DC Communication si GMP PR.