Veniturile declarate de Omnicom Romania pe 2009 la Registrul Comertului atrag atentia prin diferenta majora fata de 2008.
Grupul, care include agentiile de media OMD si PHD, divizia de branded content Fuse si divizia specializata in media digitala Media Digital, a raportat venituri nete de 1,5 milioane euro, fata de 46,6 milioane euro in 2008. Diferenta considerabila intre cifrele afisate de la an la an nu este consecinta crizei financiare, ci este conform legislatiei in vigoare pentru companiile care au in obiectul de activitate plasarea de spatii publicitare si nu au ca obiect de activitate difuzarea propriu-zisa, potrivit oficialilor Omnicom Romania.
In cifra de afaceri pe 2009 a Omnicom apar doar veniturile companiei provenite din comisioanele incasate pentru serviciile prestate. Achizitionarea de spatii media in numele clientilor (billings) nu se mai reflecta in veniturile si cheltuielile companiei ci doar in conturile de balanta, explica oficialii Omnicom. Astfel, volumul de billings cumulat de agentiile de media OMD si PHD anul trecut se ridica la 19,5 milioane euro.
Considerati ca acest tip de raportare financiara, in care veniturile reflecta doar comisioanele, este mai etic?