Circa 38% din cele 30 milioane de euro reprezinta promovarea unor produse media sau evenimente culturale, iar 11% constituie valoarea anunturilor de mica publicitate.
Majoritatea investitiilor sunt atrase de catre publicatiile platite, circa 80% din total, in timp ce publicatiile distribuite gratuit beneficiaza de 20%.
Serviciile de telecomunicatii mobile ocupa primul loc in in topul produselor sau serviciilor promovate, in contextul in care au beneficiat de cele mai mari sume investite, respectiv 9% din totalul investitiilor.
Pe pozitiile urmatoare se plaseaza automobilele (7%), bauturile alcoolice (5%), serviciile bancare (5%) si produsele pentru ingrijirea fetei (3%).
Clientii care au investit cele mai mai mari sume in publicitate sunt: Vodafone, Orange, Heineken Romania, Loreal, Beiersdorf AG.
Considerand doar sumele investite in publicitatea comerciala, fara promovarea evenimentelor sau a unor produse media, cotidienele generaliste si cele de sport au insumat 20% din totalul sumelor investite, acestea fiind publicatiile cu cele mai mari investitii in publicitate, urmate de publicatiile economice si revistele adresate femeilor si tabloide.
Gazeta Sporturilor este singura publicatie care a depasit 1 milion de euro (ratecard) din publicitate in martie 2011.
In topul publicatiilor pentru luna martie se regasesc: Adevarul de seara Bucuresti, Ziarul Financiar, Adevarul si Romania Libera. Dintre reviste, publicatiile cu cele mai mari investitii sunt: Cosmopolitan, Elle, The One, Sapte Seri Bucuresti, Business Magazin, Ciao!.
Studiul de Monitorizare a Investiilor in Publicitate pentru Presa Scrisa (MIPPS) se realizeaza in cadrul BRAT incepand cu ianuarie 2011. In luna martie au fost monitorizate un numar de 202 publicatii tiparite, apartinand a 57 de editori.